21Д08004 - Женска феминистичка/феминофилна штампа између 1890. и 1941. године
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Женска феминистичка/феминофилна штампа између 1890. и 1941. године | |||
| Акроним | 21Д08004 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета јесте да опише и испита појмове модерности, модернизације и модернизма на примеру женске штампе с почетка 20. века; да укаже на формирање неколико „идеалних“ типова жене у женској/феминистичкој, те феминофилној штампи у периоду између 1890. и 1941. године (образована „Српкиња“, „нова жена“, радна жена, омладинка, комунисткиња...); да укаже на различите аспекте еманципације у женској/феминистичкој штампи (образовање, право гласа, право на рад, брак/развод, репродуктивна права, абортус...), те на историјске/друштвене/политичке услове за реализацију захтева женског/феминистичког покрета; да истакне значај уметничких пракси (женско стваралаштво), као и (књижевне, ликовне, позоришне...) критике у формирању модерног женског субјекта. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће се упознати са: 1) теоријом и методологијом студија (модерне и женске/феминистичке) периодике, код нас и у свету; 2) женском и феминистичком штампом из прве половине 20. века која представља драгоцен извор за будућа истраживања (Жена, Жена данас, Женски покрет...); 3) тесном везом између свакодневног живота и женског покрета, те уметничких пракси. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | I) Уводна разматрања: модерност, род и периодика; женска и феминистичка периодика у настави: теорија и метод. II) Проблеми и теме: сукоб и дијалог као елементи уредничке политике; феминистичка контрајавност између два светска рата; женска књижевност у феминофилној и феминистичкој периодици; студија случаја: програм и мисија феминистичког часописа Женски покрет (1920-1938). III) Закључна разматрања: "нова жена" у историји књижевности. | |||
| Садржај практичне наставе | Читање, анализа и тумачење одабраних текстова, израда самосталног истраживачког рада. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, дискусије и тумачења. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
