Назив | Идеални пејзаж у античкој књижевности |
---|
Акроним | 21Д08005 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик |
---|
Тип студија | докторске академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | Нема услова. | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да осветли феномен идеалног пејзажа који се прелама кроз више видова античке културе: настаје у најранијој хеленској поезији и у претхеленској ликовној уметности а оспољава се како у епу тако и у лирици, како у драми тако и у филозофском дијалогу и уметничкој прози, како у скулптури тако и у сликарству, да би постао језгро новог жанра, насталог у окриљу хеленистичког синкретизма – идиле. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета лежи у стицању знања о феномену идеалног пејзажа у античкој књижевности и уметности, као и поимање његовог идејног и културолошког значаја. Кроз призму европске филозофије уметности идеални пејзаж углавном се сагледава као вид естетизације природе, која постаје предмет естетског суда и сагледава се не само као пријатна или плодоносна, већ и као лепа. У античкој култури, од Хомера до Филострата, идеални пејзаж је пак блиско повезан са оностраношћу – схваћеном теолошки, есхатолошки или симболички, што се открива кроз анализу изабраних књижевних текстова и уметничких дела. |
---|