Навигација

Опис предмета

21Д08005 - Идеални пејзаж у античкој књижевности

Спецификација предмета
НазивИдеални пејзаж у античкој књижевности
Акроним21Д08005
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема услова.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да осветли феномен идеалног пејзажа који се прелама кроз више видова античке културе: настаје у најранијој хеленској поезији и у претхеленској ликовној уметности а оспољава се како у епу тако и у лирици, како у драми тако и у филозофском дијалогу и уметничкој прози, како у скулптури тако и у сликарству, да би постао језгро новог жанра, насталог у окриљу хеленистичког синкретизма – идиле.
      Исходи учења (стечена знања)Исход предмета лежи у стицању знања о феномену идеалног пејзажа у античкој књижевности и уметности, као и поимање његовог идејног и културолошког значаја. Кроз призму европске филозофије уметности идеални пејзаж углавном се сагледава као вид естетизације природе, која постаје предмет естетског суда и сагледава се не само као пријатна или плодоносна, већ и као лепа. У античкој култури, од Хомера до Филострата, идеални пејзаж је пак блиско повезан са оностраношћу – схваћеном теолошки, есхатолошки или симболички, што се открива кроз анализу изабраних књижевних текстова и уметничких дела.
      Садржај предмета
      Линк ка страници предметаhttp://www.fil.bg.ac.rs/lang/sr/katedre/opsta-knjizevnosti-i-teorija-knjizevnosti/studijski-program/
      Садржај теоријске наставеСадржај предмета чини херменеутичка анализа темељних књижевних и уметничких дела у којима се јавља, развија и преображава идеални пејзаж, у временском распону од минојског доба до позне антике.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Јелена Пилиповић, Врт од слова. Платонова мисао и Вергилијева идилична поезија. Службени гласник - Филолошки факултет, Београд, 2020.
      2. Јелена Пилиповић, Орфејев век, Филолошки факултет - Мали Немо, Београд - Панчево, 2005.
      3. Драган Стојановић, О идили и срећи, Федон, Београд, 2013.
      4. Segal, Charles. 1981. Poetry and Myth in Ancient Pastoral – Essays on Theocritus and Virgil. Princeton.
      5. Hubbard, Thomas. 2001. The Pipes of Pan - Intertextuality and Literary Filiation in the Pastoral Tradition from Theocritus to Milton. Ann Arbor.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеИнтерактивна предавања, креативне радионице, дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми30
      Семинари