Naziv |
Idealni pejzaž u antičkoj književnosti |
Akronim |
21D08005 |
Studijski program |
Jezik, književnost, kultura |
Modul |
modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik |
Tip studija |
doktorske akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
9.0 |
Status predmeta |
izborni |
Uslovljenost drugim predmetima |
Nema uslova. |
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Cilj predmeta je da osvetli fenomen idealnog pejzaža koji se prelama kroz više vidova antičke kulture: nastaje u najranijoj helenskoj poeziji i u prethelenskoj likovnoj umetnosti a ospoljava se kako u epu tako i u lirici, kako u drami tako i u filozofskom dijalogu i umetničkoj prozi, kako u skulpturi tako i u slikarstvu, da bi postao jezgro novog žanra, nastalog u okrilju helenističkog sinkretizma – idile. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Ishod predmeta leži u sticanju znanja o fenomenu idealnog pejzaža u antičkoj književnosti i umetnosti, kao i poimanje njegovog idejnog i kulturološkog značaja. Kroz prizmu evropske filozofije umetnosti idealni pejzaž uglavnom se sagledava kao vid estetizacije prirode, koja postaje predmet estetskog suda i sagledava se ne samo kao prijatna ili plodonosna, već i kao lepa. U antičkoj kulturi, od Homera do Filostrata, idealni pejzaž je pak blisko povezan sa onostranošću – shvaćenom teološki, eshatološki ili simbolički, što se otkriva kroz analizu izabranih književnih tekstova i umetničkih dela. |