21Д08013 - Теорија, активизам и културне/уметничке праксе: феминистичка штампа у Србији 90-их и 2000-их година
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Теорија, активизам и културне/уметничке праксе: феминистичка штампа у Србији 90-их и 2000-их година | |||
| Акроним | 21Д08013 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
| Тип студија | докторске академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Нема. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је двојак: да опише и испита везу између теорије, активизма и културних/уметничких праски у феминистичкој штампи из 90-их година (посебно у часописима ПроФемина, Женске студије, Феминистичке свеске); и да испита да ли се и на који начин та веза променила у часописима јасније научне/академске оријентације у области феминистичке теорије и теорије рода, покренутим у 2000-им (попут часописа Генеро и Књиженство). | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће се упознати са феминистичком штампом с краја 20. века, као и с почетка 21. века, која представља драгоцен извор за будућа истраживања (Женске студије, Феминистичке свеске, ПроФемина, Генеро); културном и политичком историјом из друге перспективе, која се разликује од доминантне перспективе; тесном везом између свакодневног живота, женског покрета и књижевности/уметничких пракси; једним аспектом историје неформалног образовања – часописима; феминистичком историјом медија. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | I) Уводна разматрања: Историја женског/феминистичког покрета у Југославији, односно Србији. Захтеви жена и проблеми на које су наилазиле. Важни датуми. Где су „корени“ домаћег феминизма и да ли има смисла тражити их? Ко чини савремени феминистички покрет (или, покрете)? II) Проблеми и теме: Уводник као програм часописа. Легитимација феминистичког знања у часописима: теоријски/идеолошки заокрети. Употреба критичке анализе дискурса у анализи одабраних чланака да би се преиспитали појмови књижевности, ангажоване књижевности, аматерске књижевности, политике књижевности, исповедног исказа и трауме. III) Закључна разматрања: Стварање простора за феминистичку теорију у научној периодици у Србији. Историја женске књижевности у савременој периодици. | |||
| Садржај практичне наставе | Читање, анализа и тумачење одабраних текстова, израда самосталног истраживачког рада. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, дискусије и тумачења. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
