Навигација

Опис предмета

21Д14001 - Аутобиографија и учење/настава страног језика

Спецификација предмета
НазивАутобиографија и учење/настава страног језика
Акроним21Д14001
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са предностима коришћења аутобиографских (књижевних) текстова у учењу/настави страног језика. Увођење у основне појмове интеркултурног и рефлексивног приступа. Подстицање студената да проширују већ стечена теоријска и практична знања о методама и техникама држања наставе страног језика.
      Исходи учења (стечена знања)Докторанд стиче теоријска знања и уме да их примени у самосталном истраживачком, као и у практичном раду - уме да осмисли и одржи час страног језика са (интер)културним садржајима и напише детаљну припрему за тај час.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеКњижевност у настави страног језика и писци који пишу на страном/француском језику. Интеркултурни приступ. Стратегије и инструменти за самопосматрање и самовредновање. Језичке биографије. Дневник учења (рада). Портфолио учења. Портфолио професионалног развоја. Подсећање на структуру часа засновану на принципима комуникативног и акционог приступа.
      Садржај практичне наставеПисање детаљног плана часа чији је циљ развијање интеркултурне компетенције. Семинарски рад. Усмена презентација на часу. Писање дневника рада праћено дискусијом на часу.
      Литература
      1. Јелена Брајовић, Комуникативно-акциони модел наставе француског као страног језика, Београд, Филолошки факултет Универзитета, 2021.
      2. Оливера Дурбаба, Култура и настава страних језика, Београд, Филолошки факултет Универзитета у Београду, 2016.
      3. Jean-Marc Defays, Anne-Rosine Delbart, Samia Hammami, Frédéric Saenen, La littérature en FLE : Etat des lieux et nouvelles perspectives, Paris, Hachette FLE, 2014.
      4. Marie-Odile Hidden, Pratiques d’écritures : Apprendre à rédiger en langue étrangère, Paris, Hachette, 2013.
      5. Little, David & Perclova, Radka. Evropski jezički portfolio namijenjen nastavnicima i mentorima. Podgorica : Ministarstvo prosvjete i nauke, 2003.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеМетода предавања и активне методе (симулација, дискусија, пракса, „обрнута настава“ и сл.)
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична настава15Усмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари45