Navigacija

Opis predmeta

21D14001 - Autobiografija i učenje/nastava stranog jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Autobiografija i učenje/nastava stranog jezika
Akronim 21D14001
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa prednostima korišćenja autobiografskih (književnih) tekstova u učenju/nastavi stranog jezika. Uvođenje u osnovne pojmove interkulturnog i refleksivnog pristupa. Podsticanje studenata da proširuju već stečena teorijska i praktična znanja o metodama i tehnikama držanja nastave stranog jezika.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Doktorand stiče teorijska znanja i ume da ih primeni u samostalnom istraživačkom, kao i u praktičnom radu - ume da osmisli i održi čas stranog jezika sa (inter)kulturnim sadržajima i napiše detaljnu pripremu za taj čas.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Književnost u nastavi stranog jezika i pisci koji pišu na stranom/francuskom jeziku. Interkulturni pristup. Strategije i instrumenti za samoposmatranje i samovrednovanje. Jezičke biografije. Dnevnik učenja (rada). Portfolio učenja. Portfolio profesionalnog razvoja. Podsećanje na strukturu časa zasnovanu na principima komunikativnog i akcionog pristupa.
      Sadržaj praktične nastave Pisanje detaljnog plana časa čiji je cilj razvijanje interkulturne kompetencije. Seminarski rad. Usmena prezentacija na času. Pisanje dnevnika rada praćeno diskusijom na času.
      Literatura
      1. Jelena Brajović, Komunikativno-akcioni model nastave francuskog kao stranog jezika, Beograd, Filološki fakultet Univerziteta, 2021.
      2. Olivera Durbaba, Kultura i nastava stranih jezika, Beograd, Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu, 2016.
      3. Jean-Marc Defays, Anne-Rosine Delbart, Samia Hammami, Frédéric Saenen, La littérature en FLE : Etat des lieux et nouvelles perspectives, Paris, Hachette FLE, 2014.
      4. Marie-Odile Hidden, Pratiques d’écritures : Apprendre à rédiger en langue étrangère, Paris, Hachette, 2013.
      5. Little, David & Perclova, Radka. Evropski jezički portfolio namijenjen nastavnicima i mentorima. Podgorica : Ministarstvo prosvjete i nauke, 2003.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      4
      Metode izvođenja nastave Metoda predavanja i aktivne metode (simulacija, diskusija, praksa, „obrnuta nastava“ i sl.)
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava 15 Usmeni ispit 30
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 45