Навигација

Опис предмета

21Д14002 - Металексикографија: теорија израде и вредновања речника

Спецификација предмета
НазивМеталексикографија: теорија израде и вредновања речника
Акроним21Д14002
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаУписан модул Језик или Српски језик.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студента с металексикографским одређењем и поставкама. Стицање напредне способности уочавања и препознавања речничке структуре и лексикографских поступака у контексту функционалног приступа. Развијање способности примене металексикографских компетенција на вредновање појединих елемената структуре речника.
      Исходи учења (стечена знања)Након одслушаног и савладаног предмета студент је способан да: – разуме састав и структуру појединих елемената речника у контексту функционалног приступа; – уочава лексикографске поступке и препознаје степен њихова значаја за кориснике; – примењује теоријска знања из области металексикографије при анализирању, критичком сагледавању и вредновању лексикографског рада и дела.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТеоријско одређење металексикографије (однос према лексикографији, лингвистици, глотодидактици, информационим наукама, рачунарској обради језика и осталим додирним областима и дисциплинама). Функционални приступ у изради речника, металексикографској анализи, у критичком сагледавању и вредновању лексикографских поступака (теорија лексикографских функција; функцијске варијабле: профил корисника, корисникове потребе и корисничке ситуације; типологија речника и појединачни елементи структуре речника у контексту функционалног приступа). Интердисциплинарни критички приступ у анализи и вредновању лексикографског дела.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Tarp, S. (2008). Lexicography in the Borderland between Knowledge and the Non-Knowledge. Tübingen: Niemeyer.
      2. Svensén, B. (2009). A Handbook of Lexicography: the Theory and Practice of Dictionary-Making. Cambridge: University Press.
      3. Adamska-Sałaciak, A. (2006). Meaning and the Bilingual Dictionary. Frankfurt am Main: Peter Lang.
      4. Jackon, H. (ed.) (2013). The Bloomsbury Companion to Lexicography. London‒New York: Bloomsbury.
      5. Fuertes-Olivera, P. A. (ed.) (2018). The Routledge Handbook of Lexicography. Abingdon‒New York: Routledge.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеМетода предавања и активне наставе кроз дискусије и дебате. Комуникативна настава кроз рад на примерима у контексту, кроз анализу обрађеног градива на аутентичним материјалима и дискусију.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит30
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари60