Navigacija

Opis predmeta

21D14002 - Metaleksikografija: teorija izrade i vrednovanja rečnika

Specifikacija predmeta
Naziv Metaleksikografija: teorija izrade i vrednovanja rečnika
Akronim 21D14002
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Upisan modul Jezik ili Srpski jezik. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenta s metaleksikografskim određenjem i postavkama. Sticanje napredne sposobnosti uočavanja i prepoznavanja rečničke strukture i leksikografskih postupaka u kontekstu funkcionalnog pristupa. Razvijanje sposobnosti primene metaleksikografskih kompetencija na vrednovanje pojedinih elemenata strukture rečnika.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Nakon odslušanog i savladanog predmeta student je sposoban da: – razume sastav i strukturu pojedinih elemenata rečnika u kontekstu funkcionalnog pristupa; – uočava leksikografske postupke i prepoznaje stepen njihova značaja za korisnike; – primenjuje teorijska znanja iz oblasti metaleksikografije pri analiziranju, kritičkom sagledavanju i vrednovanju leksikografskog rada i dela.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Teorijsko određenje metaleksikografije (odnos prema leksikografiji, lingvistici, glotodidaktici, informacionim naukama, računarskoj obradi jezika i ostalim dodirnim oblastima i disciplinama). Funkcionalni pristup u izradi rečnika, metaleksikografskoj analizi, u kritičkom sagledavanju i vrednovanju leksikografskih postupaka (teorija leksikografskih funkcija; funkcijske varijable: profil korisnika, korisnikove potrebe i korisničke situacije; tipologija rečnika i pojedinačni elementi strukture rečnika u kontekstu funkcionalnog pristupa). Interdisciplinarni kritički pristup u analizi i vrednovanju leksikografskog dela.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Tarp, S. (2008). Lexicography in the Borderland between Knowledge and the Non-Knowledge. Tübingen: Niemeyer.
      2. Svensén, B. (2009). A Handbook of Lexicography: the Theory and Practice of Dictionary-Making. Cambridge: University Press.
      3. Adamska-Sałaciak, A. (2006). Meaning and the Bilingual Dictionary. Frankfurt am Main: Peter Lang.
      4. Jackon, H. (ed.) (2013). The Bloomsbury Companion to Lexicography. London‒New York: Bloomsbury.
      5. Fuertes-Olivera, P. A. (ed.) (2018). The Routledge Handbook of Lexicography. Abingdon‒New York: Routledge.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      4
      Metode izvođenja nastave Metoda predavanja i aktivne nastave kroz diskusije i debate. Komunikativna nastava kroz rad na primerima u kontekstu, kroz analizu obrađenog gradiva na autentičnim materijalima i diskusiju.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 30
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 60