21D14002 - Metaleksikografija: teorija izrade i vrednovanja rečnika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Metaleksikografija: teorija izrade i vrednovanja rečnika | |||
Akronim | 21D14002 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisan modul Jezik ili Srpski jezik. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenta s metaleksikografskim određenjem i postavkama. Sticanje napredne sposobnosti uočavanja i prepoznavanja rečničke strukture i leksikografskih postupaka u kontekstu funkcionalnog pristupa. Razvijanje sposobnosti primene metaleksikografskih kompetencija na vrednovanje pojedinih elemenata strukture rečnika. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Nakon odslušanog i savladanog predmeta student je sposoban da: – razume sastav i strukturu pojedinih elemenata rečnika u kontekstu funkcionalnog pristupa; – uočava leksikografske postupke i prepoznaje stepen njihova značaja za korisnike; – primenjuje teorijska znanja iz oblasti metaleksikografije pri analiziranju, kritičkom sagledavanju i vrednovanju leksikografskog rada i dela. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Teorijsko određenje metaleksikografije (odnos prema leksikografiji, lingvistici, glotodidaktici, informacionim naukama, računarskoj obradi jezika i ostalim dodirnim oblastima i disciplinama). Funkcionalni pristup u izradi rečnika, metaleksikografskoj analizi, u kritičkom sagledavanju i vrednovanju leksikografskih postupaka (teorija leksikografskih funkcija; funkcijske varijable: profil korisnika, korisnikove potrebe i korisničke situacije; tipologija rečnika i pojedinačni elementi strukture rečnika u kontekstu funkcionalnog pristupa). Interdisciplinarni kritički pristup u analizi i vrednovanju leksikografskog dela. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
4 | ||||
Metode izvođenja nastave | Metoda predavanja i aktivne nastave kroz diskusije i debate. Komunikativna nastava kroz rad na primerima u kontekstu, kroz analizu obrađenog gradiva na autentičnim materijalima i diskusiju. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 60 |