21Д29001 - Поетика савременог мађарског романа
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Поетика савременог мађарског романа | |||
Акроним | 21Д29001 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписане докторске академске студије на Филолошком факултету Универзитета у Београду | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената с типологијом савремених мађарског романа, као и с главним методолошким приступима у њиховом тумачењу. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче нова сазнања на пољу могућности интерпретације различитих видова позномодерног и савременог мађарског романа, сагледавајући важна романсијерска дела друге половине двадесетог и првих деценија двадесет првог века (и) у европском и светском, компаративном контексту. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Промена приповедачке перспективе, мултифокална перспектива сећања: Геза Отлик и његов утицај на касније генерације прозаиста. Утицаји француског "новог романа" на мађарски позни модернизам: Миклош Месељ. Класични романсијерски поступци у савременом контексту: Шандор Мараи, Ласло Немет, Магда Сабо, Тибор Дери. Онеобичени приказ Холокауста: Имре Кертес. Различита лица постмодернистичког прозног заокрета: Петер Надаш, Петер Естерхази, Ласло Краснахоркаи. Дисперзивност савремених романсијерских тенденција: Адам Бодор, Лајош Грендел, Ласло Мартон, Жужа Раковски, Кристина Тот, Силард Борбељ, Ласло Дарваши и други. На рубу канона: Петер Хајноци, Шандор Тар | |||
Садржај практичне наставе | Дискусија о прочитаним делима и заједничка интерпретација одабраних дела и њихово стављање у шири европски и светски књижевни контекст. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 60 |