21D29001 - Poetika savremenog mađarskog romana
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Poetika savremenog mađarskog romana | |||
Akronim | 21D29001 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisane doktorske akademske studije na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata s tipologijom savremenih mađarskog romana, kao i s glavnim metodološkim pristupima u njihovom tumačenju. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče nova saznanja na polju mogućnosti interpretacije različitih vidova poznomodernog i savremenog mađarskog romana, sagledavajući važna romansijerska dela druge polovine dvadesetog i prvih decenija dvadeset prvog veka (i) u evropskom i svetskom, komparativnom kontekstu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Promena pripovedačke perspektive, multifokalna perspektiva sećanja: Geza Otlik i njegov uticaj na kasnije generacije prozaista. Uticaji francuskog "novog romana" na mađarski pozni modernizam: Mikloš Meselj. Klasični romansijerski postupci u savremenom kontekstu: Šandor Marai, Laslo Nemet, Magda Sabo, Tibor Deri. Oneobičeni prikaz Holokausta: Imre Kertes. Različita lica postmodernističkog proznog zaokreta: Peter Nadaš, Peter Esterhazi, Laslo Krasnahorkai. Disperzivnost savremenih romansijerskih tendencija: Adam Bodor, Lajoš Grendel, Laslo Marton, Žuža Rakovski, Kristina Tot, Silard Borbelj, Laslo Darvaši i drugi. Na rubu kanona: Peter Hajnoci, Šandor Tar | |||
Sadržaj praktične nastave | Diskusija o pročitanim delima i zajednička interpretacija odabranih dela i njihovo stavljanje u širi evropski i svetski književni kontekst. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
4 | ||||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 60 |