21D29001 - Poetika savremenog mađarskog romana
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Poetika savremenog mađarskog romana | |||
| Akronim | 21D29001 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Upisane doktorske akademske studije na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata s tipologijom savremenih mađarskog romana, kao i s glavnim metodološkim pristupima u njihovom tumačenju. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče nova saznanja na polju mogućnosti interpretacije različitih vidova poznomodernog i savremenog mađarskog romana, sagledavajući važna romansijerska dela druge polovine dvadesetog i prvih decenija dvadeset prvog veka (i) u evropskom i svetskom, komparativnom kontekstu. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Promena pripovedačke perspektive, multifokalna perspektiva sećanja: Geza Otlik i njegov uticaj na kasnije generacije prozaista. Uticaji francuskog "novog romana" na mađarski pozni modernizam: Mikloš Meselj. Klasični romansijerski postupci u savremenom kontekstu: Šandor Marai, Laslo Nemet, Magda Sabo, Tibor Deri. Oneobičeni prikaz Holokausta: Imre Kertes. Različita lica postmodernističkog proznog zaokreta: Peter Nadaš, Peter Esterhazi, Laslo Krasnahorkai. Disperzivnost savremenih romansijerskih tendencija: Adam Bodor, Lajoš Grendel, Laslo Marton, Žuža Rakovski, Kristina Tot, Silard Borbelj, Laslo Darvaši i drugi. Na rubu kanona: Peter Hajnoci, Šandor Tar | |||
| Sadržaj praktične nastave | Diskusija o pročitanim delima i zajednička interpretacija odabranih dela i njihovo stavljanje u širi evropski i svetski književni kontekst. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 4 | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 60 | |||
