Назив | Савремена методичка истраживања у области књижевности и српског језика |
---|
Акроним | 21Д05013 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик |
---|
Тип студија | докторске академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са областима методичких истраживања у савременој настави књижевности и српског језика. Унапређивање методичке теорије и наставне праксе у области наставне методологије (књижевнонаучна и наставна методологија, методички системи, књижевност и медији, савремене наставне технологије и облици рада). |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Типови истраживања наставне праксе. Криза читања (читалачка интересовања, категорије; однос према медијима; улога библиотеке). Нове наставне технологије. Планирање, функционално повезивање и корелација наставних садржаја (унутар предмета и мимо њега). Корелација области књижевност - уметност (позориште, филм, телевизија, интернет). Улога игре у настави. |
---|
Садржај теоријске наставе | Књижевнонаучна и наставна методологија (плурализам, адекватност, поузданост). Усклађивање наставне методологије са савременим књижевнонаучним теоријама XX века (рецепција, теорија читаочевог одговора, наратологија, интертекстуалност, студије културе...). Методички системи у настави књижевности (интеграцијско-корелацијски, интерпретативно-аналитички, проблемско-стваралачки, мултимедијски, тимски, отворени, комуникацијски). |
---|
Садржај практичне наставе | Истраживачки рад предвиђа проучавање основне и шире литературе и лектире неопходне за савладавање програма и писање студијског истраживачког рада на једну од тема у оквиру овог програма. |
---|