Навигација

Опис предмета

21Д05013 - Савремена методичка истраживања у области књижевности и српског језика

Спецификација предмета
НазивСавремена методичка истраживања у области књижевности и српског језика
Акроним21Д05013
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са областима методичких истраживања у савременој настави књижевности и српског језика. Унапређивање методичке теорије и наставне праксе у области наставне методологије (књижевнонаучна и наставна методологија, методички системи, књижевност и медији, савремене наставне технологије и облици рада).
      Исходи учења (стечена знања)Типови истраживања наставне праксе. Криза читања (читалачка интересовања, категорије; однос према медијима; улога библиотеке). Нове наставне технологије. Планирање, функционално повезивање и корелација наставних садржаја (унутар предмета и мимо њега). Корелација области књижевност - уметност (позориште, филм, телевизија, интернет). Улога игре у настави.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеКњижевнонаучна и наставна методологија (плурализам, адекватност, поузданост). Усклађивање наставне методологије са савременим књижевнонаучним теоријама XX века (рецепција, теорија читаочевог одговора, наратологија, интертекстуалност, студије културе...). Методички системи у настави књижевности (интеграцијско-корелацијски, интерпретативно-аналитички, проблемско-стваралачки, мултимедијски, тимски, отворени, комуникацијски).
      Садржај практичне наставеИстраживачки рад предвиђа проучавање основне и шире литературе и лектире неопходне за савладавање програма и писање студијског истраживачког рада на једну од тема у оквиру овог програма.
      Литература
      1. Обавезна: Бајић, Љиљана. 1994. Методички приступ збирци приповедне прозе. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. Бајић, Љиљана. 2002. Књижевно дело Борисава Станковића у настави. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства. Бајић, Љиљана. 2004. Одабране наставне интерпретације. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије.
      2. Бајић, Љиљана. 2008. Проучавање хумористичке прозе у настави. Београд: Завод за уџбенике.
      3. Мркаљ, Зона. 2010. Планирање у настави српског језика и књижевности. Београд: Klett.
      4. Мркаљ, Зона. 2011. На часовима српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике. Станковић Шошо, Наташа. 2019. Књижевно дело Бранислава Нушића у настави. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије.
      5. Николић, Милија. 2009. Методика наставе српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеПредавања, вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад , креативне радионице.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари40