Naziv |
Savremena metodička istraživanja u oblasti književnosti i srpskog jezika |
Akronim |
21D05013 |
Studijski program |
Jezik, književnost, kultura |
Modul |
modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik |
Tip studija |
doktorske akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
9.0 |
Status predmeta |
izborni |
Uslovljenost drugim predmetima |
|
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Upoznavanje sa oblastima metodičkih istraživanja u savremenoj nastavi književnosti i srpskog jezika. Unapređivanje metodičke teorije i nastavne prakse u oblasti nastavne metodologije (književnonaučna i nastavna metodologija, metodički sistemi, književnost i mediji, savremene nastavne tehnologije i oblici rada). |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Tipovi istraživanja nastavne prakse. Kriza čitanja (čitalačka interesovanja, kategorije; odnos prema medijima; uloga biblioteke). Nove nastavne tehnologije. Planiranje, funkcionalno povezivanje i korelacija nastavnih sadržaja (unutar predmeta i mimo njega). Korelacija oblasti književnost - umetnost (pozorište, film, televizija, internet). Uloga igre u nastavi. |
Sadržaj teorijske nastave |
Književnonaučna i nastavna metodologija (pluralizam, adekvatnost, pouzdanost). Usklađivanje nastavne metodologije sa savremenim književnonaučnim teorijama XX veka (recepcija, teorija čitaočevog odgovora, naratologija, intertekstualnost, studije kulture...). Metodički sistemi u nastavi književnosti (integracijsko-korelacijski, interpretativno-analitički, problemsko-stvaralački, multimedijski, timski, otvoreni, komunikacijski). |
Sadržaj praktične nastave |
Istraživački rad predviđa proučavanje osnovne i šire literature i lektire neophodne za savladavanje programa i pisanje studijskog istraživačkog rada na jednu od tema u okviru ovog programa. |