Navigacija

Opis predmeta

21D05013 - Savremena metodička istraživanja u oblasti književnosti i srpskog jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Savremena metodička istraživanja u oblasti književnosti i srpskog jezika
Akronim 21D05013
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 9.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa oblastima metodičkih istraživanja u savremenoj nastavi književnosti i srpskog jezika. Unapređivanje metodičke teorije i nastavne prakse u oblasti nastavne metodologije (književnonaučna i nastavna metodologija, metodički sistemi, književnost i mediji, savremene nastavne tehnologije i oblici rada).
      Ishodi učenja (stečena znanja) Tipovi istraživanja nastavne prakse. Kriza čitanja (čitalačka interesovanja, kategorije; odnos prema medijima; uloga biblioteke). Nove nastavne tehnologije. Planiranje, funkcionalno povezivanje i korelacija nastavnih sadržaja (unutar predmeta i mimo njega). Korelacija oblasti književnost - umetnost (pozorište, film, televizija, internet). Uloga igre u nastavi.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Književnonaučna i nastavna metodologija (pluralizam, adekvatnost, pouzdanost). Usklađivanje nastavne metodologije sa savremenim književnonaučnim teorijama XX veka (recepcija, teorija čitaočevog odgovora, naratologija, intertekstualnost, studije kulture...). Metodički sistemi u nastavi književnosti (integracijsko-korelacijski, interpretativno-analitički, problemsko-stvaralački, multimedijski, timski, otvoreni, komunikacijski).
      Sadržaj praktične nastave Istraživački rad predviđa proučavanje osnovne i šire literature i lektire neophodne za savladavanje programa i pisanje studijskog istraživačkog rada na jednu od tema u okviru ovog programa.
      Literatura
      1. Obavezna: Bajić, Ljiljana. 1994. Metodički pristup zbirci pripovedne proze. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. Bajić, Ljiljana. 2002. Književno delo Borisava Stankovića u nastavi. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva. Bajić, Ljiljana. 2004. Odabrane nastavne interpretacije. Beograd: Društvo za srpski jezik i književnost Srbije.
      2. Bajić, Ljiljana. 2008. Proučavanje humorističke proze u nastavi. Beograd: Zavod za udžbenike.
      3. Mrkalj, Zona. 2010. Planiranje u nastavi srpskog jezika i književnosti. Beograd: Klett.
      4. Mrkalj, Zona. 2011. Na časovima srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike. Stanković Šošo, Nataša. 2019. Književno delo Branislava Nušića u nastavi. Beograd: Društvo za srpski jezik i književnost Srbije.
      5. Nikolić, Milija. 2009. Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      4
      Metode izvođenja nastave Predavanja, vežbe, diskusije, rad u grupama, samostalan rad , kreativne radionice.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 50
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 40