21Д05012 - Проблеми жанра у наставном проучавању усмених прозних облика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Проблеми жанра у наставном проучавању усмених прозних облика | |||
Акроним | 21Д05012 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Усмеравање полазника докторских студија на разматрање проблематике прозних жанрова која проистиче из различитих критеријума узетих за параметре приликом класификовања прозних облика. Истицање особености појединих жанрова и важности тих специфичности за интерпретацију одабраних дела народне прозе. Бављење међужанрвском проходношћу (дифузијом жанрова) у усменој прозној традицији. Аналитичко откривање поливалентних структура које у различитим контекстима носе и различита значења. Компаративно проучавање прозних жанрова у усменој и ауторској књижевности и тумачење улоге, функције и значаја разумевања жанровских карактеристика у основношколској и средњошколској настави. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Докторанд ће бити у стању да: проучава народне приповетке и предања у складу са књижевнонаучном методологијом са методичким поступцима и радњама; разуме, усвоји и користи методолошке и методичке захтеве којима треба да удовољи узорна интерпретација народних приповедака и предања, уз истицање посебности проистеклих из жанровских разлика које постоје у оквиру категорија усмене прозе; уочава и разматра темељно методичка и методолошка опредељења у наставном проучавању поменутог корпуса, где се динамика наставне интерпретације остварује на принципима методолошког плурализма и усмерава према водећим уметничким вредностима у делу, тако што се они постављају у улогу обједињујућих чинилаца интерпретативних токова кроз свет приче. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | I ДЕО: МЕТОДОЛОШКИ ПРИСТУП 1. Проблематика прозних жанрова (гледишта) 2. Критеријуми класификације усмених прозних облика 3. Тематска класификација прозних жанрова 4. Прозни жанрови у усменој и ауторској књижевности 5. Сагледавање усмених прозних облика у књижевнонаучном контексту | |||
Садржај практичне наставе | II ДЕО: МЕТОДИЧКИ ПРИСТУП 1. Проучавање усмених прозних облика у настави 2. Методички приступ проучавању прозних жанрова 3. Облици рада (методички поступци и радње) 4. – II – 5. Стваралачке активности поводом тумачења усмених прозних облика III ДЕО: ПРИМЕРИ 1. На Међедовићевој међи (о пародији и пародирању) 2. Шаљива народна прича и новела са шаљивом тематиком 3. Интегрисање бајке, анегдоте, предања... као усмених прозних облика 4. Реферат (предиспитна вежба) 5. Начин израде семинарског рада, уз претходну презентацију пројекта – договор о темама. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, креативне радионице, истраживачки тимски пројекти, презентације, самостални истраживачки рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |