Навигација

Опис предмета

21М05021 - Методика наставе књижевности

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе књижевности
Акроним21М05021
Студијски програмСрпска књижевност
Модул
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаБез посебних услова.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПродубљивање знања из методичке теорије и наставне методологије, посебно у подручју тема о читалачким компетенцијама и у области жанрова. Упознавање студената са савременим тенденцијама у настави Српског језика и књижевности.
    Исходи учења (стечена знања)Студент проширује знања из области Методике наставе књижевности у даљем самосталном истраживачком раду. На тај начин стиче додатне научне и стручне компетенције за разумевање и поуздано тумачење књижевних жанрова, односно за њихово адекватно читање и вредновање, као и за примену ширих, усвојених знања у наставној пракси.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеМетодолошки однос према књижевном тексту у настави, увидом у читалачке компетенције. Истраживачка примена методичких радњи и поступака, усклађених са корпусом одабраних текстова. Обрада књижевних жанрова на одабраним примерима из народне и ауторске књижевности. Оспособљавање студената за рад у специфичним околностима и у вези са захтевима савремене школе (инклузија, настава на даљину, међупредметне компетенције, стандарди и исходи учења...).
    Садржај практичне наставеНа вежбама и при самосталном истраживачком раду (реферати, семинарски радови) студенти тумаче конкретна књижевна дела различитих жанрова, присутна у наставном контексту. Самостално одабирају области и теме које ће истраживати и презентовати.
    Литература
    1. Бајић, Љиљана. 1994. Методички приступ збирци приповедне прозе.Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
    2. Бајић, Љиљана. 2002. Књижевно дело Борисава Станковића у настави.Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
    3. Бајић, Љиљана. 2002. Књижевно дело Борисава Станковића у настави.Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
    4. Мркаљ, Зона. 2011. На часовима српског језика и књижевности. Београд : Завод за уџбенике. Станковић Шошо, Наташа. 2019. Књижевно дело Бранислава Нушића у настави. Београд, Друштво за српски језик и књижевност Србије
    5. Станковић Шошо, Наташа. 2019. Књижевно дело Бранислава Нушића у настави. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије. Станковић Шошо, Наташа. 2006. Топос пута у српској народној бајци. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, вежбе (радионице), самостални истраживачки рад.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари40