Navigacija

Opis predmeta

21M05021 - Metodika nastave književnosti

Specifikacija predmeta
Naziv Metodika nastave književnosti
Akronim 21M05021
Studijski program Srpska književnost
Modul
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljenost drugim predmetima Bez posebnih uslova. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Produbljivanje znanja iz metodičke teorije i nastavne metodologije, posebno u području tema o čitalačkim kompetencijama i u oblasti žanrova. Upoznavanje studenata sa savremenim tendencijama u nastavi Srpskog jezika i književnosti.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student proširuje znanja iz oblasti Metodike nastave književnosti u daljem samostalnom istraživačkom radu. Na taj način stiče dodatne naučne i stručne kompetencije za razumevanje i pouzdano tumačenje književnih žanrova, odnosno za njihovo adekvatno čitanje i vrednovanje, kao i za primenu širih, usvojenih znanja u nastavnoj praksi.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Metodološki odnos prema književnom tekstu u nastavi, uvidom u čitalačke kompetencije. Istraživačka primena metodičkih radnji i postupaka, usklađenih sa korpusom odabranih tekstova. Obrada književnih žanrova na odabranim primerima iz narodne i autorske književnosti. Osposobljavanje studenata za rad u specifičnim okolnostima i u vezi sa zahtevima savremene škole (inkluzija, nastava na daljinu, međupredmetne kompetencije, standardi i ishodi učenja...).
    Sadržaj praktične nastave Na vežbama i pri samostalnom istraživačkom radu (referati, seminarski radovi) studenti tumače konkretna književna dela različitih žanrova, prisutna u nastavnom kontekstu. Samostalno odabiraju oblasti i teme koje će istraživati i prezentovati.
    Literatura
    1. Bajić, Ljiljana. 1994. Metodički pristup zbirci pripovedne proze.Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
    2. Bajić, Ljiljana. 2002. Književno delo Borisava Stankovića u nastavi.Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
    3. Bajić, Ljiljana. 2002. Književno delo Borisava Stankovića u nastavi.Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
    4. Mrkalj, Zona. 2011. Na časovima srpskog jezika i književnosti. Beograd : Zavod za udžbenike. Stanković Šošo, Nataša. 2019. Književno delo Branislava Nušića u nastavi. Beograd, Društvo za srpski jezik i književnost Srbije
    5. Stanković Šošo, Nataša. 2019. Književno delo Branislava Nušića u nastavi. Beograd: Društvo za srpski jezik i književnost Srbije. Stanković Šošo, Nataša. 2006. Topos puta u srpskoj narodnoj bajci. Beograd: Društvo za srpski jezik i književnost Srbije.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja, vežbe (radionice), samostalni istraživački rad.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 50
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 40