Циљеви изучавања предмета | Наставна обрада књижевног дела Бранислава Нушића у основној школи, гимназији и средњој стручној школи (појам, нивои обраде), методичке радње у проучавању књижевног дела (мотивисање ученика, читање, врсте читања, истраживачки задаци и пројекти, локализовање текста, тумачење непознатих речи и израза, план текста, интерпретација); проблемска, истраживачка и стваралачка настава књижевности; методички приступ разноврсним књижевним жанровима (тумачење једночинки, комедија, романа, приповедака, хуморески); литерарно и театролошко проучавање драмског, позоришног и филмског стваралаштва, њихових поетичких специфичности у односу на књижевни текст; облици рада подстакнути текстом у настави (драматизација прозног текста, успостављање веза литерарног текста са стрипом, позоришном представом, тв драмом, филмом, видео играма или другима интерактивним форматима). |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче и умножава књижевнотеоријско знање неопходно за тумачење литерарног стваралаштва Бранислава Нушића у настави. Избором текстова заступљених у школским програмима и упоређивањем текстова са њиховим медијалним остварењима, стечена знања примењује у интерпретацији текстова и у складу са разноврсним облицима рада подстакнутим текстом (изражајно и интерпретативно читање, драматизација, сценско извођење, приказ позоришне представе, тв драме, филмског остварења, осликавање стрипа). |
---|