Ciljevi izučavanja predmeta |
Nastavna obrada književnog dela Branislava Nušića u osnovnoj školi, gimnaziji i srednjoj stručnoj školi (pojam, nivoi obrade), metodičke radnje u proučavanju književnog dela (motivisanje učenika, čitanje, vrste čitanja, istraživački zadaci i projekti, lokalizovanje teksta, tumačenje nepoznatih reči i izraza, plan teksta, interpretacija); problemska, istraživačka i stvaralačka nastava književnosti; metodički pristup raznovrsnim književnim žanrovima (tumačenje jednočinki, komedija, romana, pripovedaka, humoreski); literarno i teatrološko proučavanje dramskog, pozorišnog i filmskog stvaralaštva, njihovih poetičkih specifičnosti u odnosu na književni tekst; oblici rada podstaknuti tekstom u nastavi (dramatizacija proznog teksta, uspostavljanje veza literarnog teksta sa stripom, pozorišnom predstavom, tv dramom, filmom, video igrama ili drugima interaktivnim formatima). |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Student stiče i umnožava književnoteorijsko znanje neophodno za tumačenje literarnog stvaralaštva Branislava Nušića u nastavi. Izborom tekstova zastupljenih u školskim programima i upoređivanjem tekstova sa njihovim medijalnim ostvarenjima, stečena znanja primenjuje u interpretaciji tekstova i u skladu sa raznovrsnim oblicima rada podstaknutim tekstom (izražajno i interpretativno čitanje, dramatizacija, scensko izvođenje, prikaz pozorišne predstave, tv drame, filmskog ostvarenja, oslikavanje stripa). |