Навигација

Опис предмета

21М08002 - Интерпретативне теорије

Спецификација предмета
НазивИнтерпретативне теорије
Акроним21М08002
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимауписане мастер академске студијеОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је упознавање са најважнијим савременим интерпретативним теоријама и разумевање њихових кључних теоријских поставки.
      Исходи учења (стечена знања)Исход предмета јесте уочавање главних токова у савременој теорији интерпретације, разумевање интерпретативних начела, као и умеће провере критерија интерпретативне прихватљивости.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Утицај Сосировог појма семиологије на теорију интерпретације. 2. Главни представници структурализма и интерпретативна начела Ролана Барта. 3. Интерпретација као процес произвођења “означитељске структуре". 4. Интерпретативне стратегије Стенлија Фиша. 5. Дерида и деконструкционистички приступ тумачењу дела. 6. Стилистички приступ и Шпицерова стилистичка критика. 7. Рифатерова структурална стилистика као метода тумачења. 8. Сосирове идеје као полазиште интертекстуалних теорија. 9. Интертекстуална критика као метод тумачења. 10. Рифатеровски тип интертекстуалности. 11. Проблем релативизма у теорији интерпретације. 12. Критерији интерпретативне прихватљивости.
      Садржај практичне наставеВежбе, семинарски рад.
      Литература
      1. Leo Špicer, O stilu Marsela Prusta, Beograd, Službeni glasnik, 2012.
      2. Жак Дерида, О Граматологији, Веселин Маслеша, Сарајево, 1976.
      3. Стенли Фиш, "Шта интерпретацију чини прихватљивом", Тxт, број 11/12, 2006.
      4. Корнелије Квас, “Проблем релативизма у теорији тумачења”, ПХ2, Годишњак за поетичка и херменеутичка истраживања, Београд 1998.
      5. Корнелије Квас, "Појам интерпретативне заједнице Стенлија Фиша", Зборник Матице српске за књижевност и језик, Књига XЛИX, Свеска 1-2/2001, Матица српска, Нови Сад.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије, презентације.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања50Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари