21М08002 - Интерпретативне теорије
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Интерпретативне теорије | |||
Акроним | 21М08002 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | уписане мастер академске студије | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање са најважнијим савременим интерпретативним теоријама и разумевање њихових кључних теоријских поставки. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета јесте уочавање главних токова у савременој теорији интерпретације, разумевање интерпретативних начела, као и умеће провере критерија интерпретативне прихватљивости. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Утицај Сосировог појма семиологије на теорију интерпретације. 2. Главни представници структурализма и интерпретативна начела Ролана Барта. 3. Интерпретација као процес произвођења “означитељске структуре". 4. Интерпретативне стратегије Стенлија Фиша. 5. Дерида и деконструкционистички приступ тумачењу дела. 6. Стилистички приступ и Шпицерова стилистичка критика. 7. Рифатерова структурална стилистика као метода тумачења. 8. Сосирове идеје као полазиште интертекстуалних теорија. 9. Интертекстуална критика као метод тумачења. 10. Рифатеровски тип интертекстуалности. 11. Проблем релативизма у теорији интерпретације. 12. Критерији интерпретативне прихватљивости. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе, семинарски рад. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, презентације. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 50 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |