21М08002 - Интерпретативне теорије
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Интерпретативне теорије | |||
| Акроним | 21М08002 | |||
| Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | уписане мастер академске студије | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање са најважнијим савременим интерпретативним теоријама и разумевање њихових кључних теоријских поставки. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета јесте уочавање главних токова у савременој теорији интерпретације, разумевање интерпретативних начела, као и умеће провере критерија интерпретативне прихватљивости. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Утицај Сосировог појма семиологије на теорију интерпретације. 2. Главни представници структурализма и интерпретативна начела Ролана Барта. 3. Интерпретација као процес произвођења “означитељске структуре". 4. Интерпретативне стратегије Стенлија Фиша. 5. Дерида и деконструкционистички приступ тумачењу дела. 6. Стилистички приступ и Шпицерова стилистичка критика. 7. Рифатерова структурална стилистика као метода тумачења. 8. Сосирове идеје као полазиште интертекстуалних теорија. 9. Интертекстуална критика као метод тумачења. 10. Рифатеровски тип интертекстуалности. 11. Проблем релативизма у теорији интерпретације. 12. Критерији интерпретативне прихватљивости. | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбе, семинарски рад. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, презентације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 50 | Писмени испит | ||
| Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
