Navigacija

Opis predmeta

21M08002 - Interpretativne teorije

Specifikacija predmeta
Naziv Interpretativne teorije
Akronim 21M08002
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima upisane master akademske studije Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je upoznavanje sa najvažnijim savremenim interpretativnim teorijama i razumevanje njihovih ključnih teorijskih postavki.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Ishod predmeta jeste uočavanje glavnih tokova u savremenoj teoriji interpretacije, razumevanje interpretativnih načela, kao i umeće provere kriterija interpretativne prihvatljivosti.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave 1. Uticaj Sosirovog pojma semiologije na teoriju interpretacije. 2. Glavni predstavnici strukturalizma i interpretativna načela Rolana Barta. 3. Interpretacija kao proces proizvođenja “označiteljske strukture". 4. Interpretativne strategije Stenlija Fiša. 5. Derida i dekonstrukcionistički pristup tumačenju dela. 6. Stilistički pristup i Špicerova stilistička kritika. 7. Rifaterova strukturalna stilistika kao metoda tumačenja. 8. Sosirove ideje kao polazište intertekstualnih teorija. 9. Intertekstualna kritika kao metod tumačenja. 10. Rifaterovski tip intertekstualnosti. 11. Problem relativizma u teoriji interpretacije. 12. Kriteriji interpretativne prihvatljivosti.
      Sadržaj praktične nastave Vežbe, seminarski rad.
      Literatura
      1. Leo Špicer, O stilu Marsela Prusta, Beograd, Službeni glasnik, 2012.
      2. Žak Derida, O Gramatologiji, Veselin Masleša, Sarajevo, 1976.
      3. Stenli Fiš, "Šta interpretaciju čini prihvatljivom", Txt, broj 11/12, 2006.
      4. Kornelije Kvas, “Problem relativizma u teoriji tumačenja”, PH2, Godišnjak za poetička i hermeneutička istraživanja, Beograd 1998.
      5. Kornelije Kvas, "Pojam interpretativne zajednice Stenlija Fiša", Zbornik Matice srpske za književnost i jezik, Knjiga XLIX, Sveska 1-2/2001, Matica srpska, Novi Sad.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, diskusije, prezentacije.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 50 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 50
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari