21М11002 - Писци у егзилу
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Писци у егзилу | |||
Акроним | 21М11002 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Без услова. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са појмом егзилне и дисидентске књижевности у историјском, културном, политичком и психолошком контексту. Истраживање феномена цензуре, прогона писаца, носталгије за завичајем, дводомости и билитерарности, емиграције и имиграције. На примерима из чешке књижевности, осталих словенских и несловенских књижевности одређују се посебности ових феномена. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче умеће препознавања и тумачења проучаваних феномена, способан је да их анализира на конкретним примерима, компаративно и у ширем историјском, друштвеном и културном контексту. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Ослањајући се на компаратистичка научна истраживања о узроцима и последицама појаве дводомих, билингвалних и апатридних аутора, имаголошка размишљања представника Ахенске школе, као и на есејистичка разматрања релевантних чешких, српских и других аутора, разматра се феномен егзилне и дисидентске књижевности од антике до данас. На одабраним преведеним делима чешких аутора, али и других словенских и несловенских аутора, даје се модел за анализу и тумачење феномена цензуре, прогона писаца, чежње и носталгије за завичајем, али и феномена (не)прихватања Другог и Другачијег. | |||
Садржај практичне наставе | У зависности од студијског профила, студент бира одабране примере дела изгнаних или забрањених аутора, самостално приступа анализи и тумачењу, док остали студенти о томе дискутују. Професор модерира и усмерава разговор. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, интерактивна настава, самостални рад, израда семинарског рада. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 30 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |