Навигација

Опис предмета

21М11002 - Писци у егзилу

Спецификација предмета
НазивПисци у егзилу
Акроним21М11002
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаБез услова.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање са појмом егзилне и дисидентске књижевности у историјском, културном, политичком и психолошком контексту. Истраживање феномена цензуре, прогона писаца, носталгије за завичајем, дводомости и билитерарности, емиграције и имиграције. На примерима из чешке књижевности, осталих словенских и несловенских књижевности одређују се посебности ових феномена.
    Исходи учења (стечена знања)Студент стиче умеће препознавања и тумачења проучаваних феномена, способан је да их анализира на конкретним примерима, компаративно и у ширем историјском, друштвеном и културном контексту.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОслањајући се на компаратистичка научна истраживања о узроцима и последицама појаве дводомих, билингвалних и апатридних аутора, имаголошка размишљања представника Ахенске школе, као и на есејистичка разматрања релевантних чешких, српских и других аутора, разматра се феномен егзилне и дисидентске књижевности од антике до данас. На одабраним преведеним делима чешких аутора, али и других словенских и несловенских аутора, даје се модел за анализу и тумачење феномена цензуре, прогона писаца, чежње и носталгије за завичајем, али и феномена (не)прихватања Другог и Другачијег.
    Садржај практичне наставеУ зависности од студијског профила, студент бира одабране примере дела изгнаних или забрањених аутора, самостално приступа анализи и тумачењу, док остали студенти о томе дискутују. Професор модерира и усмерава разговор.
    Литература
    1. Ilić, Aleksandar: Izgnana književnost. Beograd, 2000;Hrabal, Jiří (ed.): Cenzura v literatuře a umění střední Evropy. Olomouc, 2014.
    2. Hrabal, Jiří (ed.): Cenzura v literatuře a umění střední Evropy. Olomouc, 2014.
    3. Brouček, Stanislav - Hrubý, Karel - Měštˇan, Antonín (eds.): Emigrace a exil jako způsob života: II.Sympozium o českém vystěhovalectví, exulantství a vztazích zahraničních Čechů k domovu. Praha 2001.
    4. Dorovský, Ivan: Slovanské meziliterární shody a rozdíly. Brno, 2004.
    5. Bajazetov-Vučen, Aleksandra (red.): Koliko je čoveku potreban zavičaj."Reč", br. 55/1, Beograd, 1999., str.148-208.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања, интерактивна настава, самостални рад, израда семинарског рада.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава30Усмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари30