21M11002 - Pisci u egzilu
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Pisci u egzilu | |||
Akronim | 21M11002 | |||
Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Bez uslova. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa pojmom egzilne i disidentske književnosti u istorijskom, kulturnom, političkom i psihološkom kontekstu. Istraživanje fenomena cenzure, progona pisaca, nostalgije za zavičajem, dvodomosti i biliterarnosti, emigracije i imigracije. Na primerima iz češke književnosti, ostalih slovenskih i neslovenskih književnosti određuju se posebnosti ovih fenomena. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče umeće prepoznavanja i tumačenja proučavanih fenomena, sposoban je da ih analizira na konkretnim primerima, komparativno i u širem istorijskom, društvenom i kulturnom kontekstu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Oslanjajući se na komparatistička naučna istraživanja o uzrocima i posledicama pojave dvodomih, bilingvalnih i apatridnih autora, imagološka razmišljanja predstavnika Ahenske škole, kao i na esejistička razmatranja relevantnih čeških, srpskih i drugih autora, razmatra se fenomen egzilne i disidentske književnosti od antike do danas. Na odabranim prevedenim delima čeških autora, ali i drugih slovenskih i neslovenskih autora, daje se model za analizu i tumačenje fenomena cenzure, progona pisaca, čežnje i nostalgije za zavičajem, ali i fenomena (ne)prihvatanja Drugog i Drugačijeg. | |||
Sadržaj praktične nastave | U zavisnosti od studijskog profila, student bira odabrane primere dela izgnanih ili zabranjenih autora, samostalno pristupa analizi i tumačenju, dok ostali studenti o tome diskutuju. Profesor moderira i usmerava razgovor. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, interaktivna nastava, samostalni rad, izrada seminarskog rada. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | 30 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |