21М13018 - Фигура интелектуалца у италијанској култури и књижевности
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Фигура интелектуалца у италијанској култури и књижевности | |||
Акроним | 21М13018 | |||
Студијски програм | Библиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Англистика, модул Иберијске студије, модул Италијански језик, књижевност и култура, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Стицање знања и постављање теоријске основе за анализу књижевне и културне конструкције улога интелектуалаца у италијанској историји. Циљ је постизање сазнајних резултата у оквиру понуђеног едукативног модела који настоји да осветли неке од могућности за разумевање разлика из којих проистиче савремена ситуација јаза између хуманистике и других видова знања, као и нужности разумевања специфичности односа између науке и друштвене одговорности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Полазник је на основу проблематизовања понуђених тема кадар да боље артикулише и ситуира сопствени професионални и друштвени идентитет и тиме квалитетније усмери и примени своја знања у оквиру постигнутих критичких, аналитичких и полемичких компетенција. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Интерпретативна и аналитичка компетенција обухвата преглед који полази од примера италијанске књижевности, али охрабрује компаративни приступ. Примери могућих тематских целина за рад (који не исцрпљују тематске могућности курса, већ нуде неке од могућих праваца истраживања): 1. Покушај дефиниције. Слика интелектуалца у италијанској књижевности 2. Данте и Петрарка код Фоскола и Алфијерија 3. Фигура интелектуалца у италијанској историографији 4. Интелектуалац у Просветитељству: Парини, Бекарија 5. Алесандро Манцони и Ђакомо Леопарди 6. Интелектуалац у двадесетом веку 7. Интелектуалци, ангажман и идеологија 8. Антонио Грамши 9. Бенедето Кроче 10. Елио Виторини 11. Пјер Паоло Пазолини 12. Леонардо Шаша 13. Дарио Фо 14. Умберто Еко | |||
Садржај практичне наставе | Тумачење текстова, пројектни задаци у вези са одабраном темом курса, дебата, дијалог, радионица. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | дијалошка, индивидуални менторски рад, дебата,симулација | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 60 |