21M13018 - Figura intelektualca u italijanskoj kulturi i književnosti
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Figura intelektualca u italijanskoj kulturi i književnosti | |||
Akronim | 21M13018 | |||
Studijski program | Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Italijanski jezik, književnost i kultura, modul Književnost i kultura, modul Komunikacija, mediji i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja i postavljanje teorijske osnove za analizu književne i kulturne konstrukcije uloga intelektualaca u italijanskoj istoriji. Cilj je postizanje saznajnih rezultata u okviru ponuđenog edukativnog modela koji nastoji da osvetli neke od mogućnosti za razumevanje razlika iz kojih proističe savremena situacija jaza između humanistike i drugih vidova znanja, kao i nužnosti razumevanja specifičnosti odnosa između nauke i društvene odgovornosti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Polaznik je na osnovu problematizovanja ponuđenih tema kadar da bolje artikuliše i situira sopstveni profesionalni i društveni identitet i time kvalitetnije usmeri i primeni svoja znanja u okviru postignutih kritičkih, analitičkih i polemičkih kompetencija. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Interpretativna i analitička kompetencija obuhvata pregled koji polazi od primera italijanske književnosti, ali ohrabruje komparativni pristup. Primeri mogućih tematskih celina za rad (koji ne iscrpljuju tematske mogućnosti kursa, već nude neke od mogućih pravaca istraživanja): 1. Pokušaj definicije. Slika intelektualca u italijanskoj književnosti 2. Dante i Petrarka kod Foskola i Alfijerija 3. Figura intelektualca u italijanskoj istoriografiji 4. Intelektualac u Prosvetiteljstvu: Parini, Bekarija 5. Alesandro Manconi i Đakomo Leopardi 6. Intelektualac u dvadesetom veku 7. Intelektualci, angažman i ideologija 8. Antonio Gramši 9. Benedeto Kroče 10. Elio Vitorini 11. Pjer Paolo Pazolini 12. Leonardo Šaša 13. Dario Fo 14. Umberto Eko | |||
Sadržaj praktične nastave | Tumačenje tekstova, projektni zadaci u vezi sa odabranom temom kursa, debata, dijalog, radionica. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | dijaloška, individualni mentorski rad, debata,simulacija | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 60 |