Навигација

Опис предмета

21М14001 - Методичка пракса: хоспитовање (француски језик)

Спецификација предмета
НазивМетодичка пракса: хоспитовање (француски језик)
Акроним21М14001
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Књижевност и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаПоложен испит Дидактика француског језика или неки сличног назива.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтицање знања и вештина неопходних за рад у школској настави француског језика, као и базичног професионалног искуства у наставној пракси и подстицање критичког преиспитивања праксе.
    Исходи учења (стечена знања)Студент уме да примени знања о методској адекватности, методици, методичким радњама и активностима приликом припремања и реализације наставних садржаја у школи и има формиране основе за даљи развој професионалних компетенција.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУпознавање са одговарајућом дидактичком литературом, начином писања припреме за час и вођењем дневника методичке праксе (протоколом посматрања), односно опсервацијом као техником прикупљања података у природној средини.
    Садржај практичне наставеХоспитовање у школи - редовно похађање наставе и активан рад са ученицима и наставником-сарадником. Редовно вођење дневника праксе. Учествовање у настави у договору са наставником-сарадником (парцијално држање часа, организовање активности, израда паноа и слично). Учествовање у допунској и додатној настави, у договору са наставником.-сарадником, као и у ваннаставним активностима (у организацији приредби, посети изложбама, предавањима и слично). Увид у наставну документацију: попуњавање дневника, израда месечних и годишњих планова наставника, и слично. Писање припреме за реализацију часа.
    Литература
    1. Јелена Брајовић, Комуникативно-акциони модел наставе француског као страног језика, Београд, Филолошки факултет Универзитета, 2021.
    2. Olja Jovanović, Lidija Radulović, Vera Rajović, Nataša Simić, Milan Stančić, Školska praksa u obrazovanju budućih nastavnika: Vodič kroz školsku praksu, Beograd, Centar za obrazovanje nastavnika, Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2014.
    3. Paola Bertocchini, Edvige Costanzo, Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE, Paris : CLE International, 2017.
    4. Ana Ž. Pešikan, Učenje u obrazovnom kontekstu (Osnove psihologije učenja/nastave), Beograd, JP Službeni glasnik, 2020.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеМетода предавања и активне методе (симулација, дискусија, пракса, „обрнута настава“, учење примењивањем/делањем и сл.)
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава50Усмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари