Navigacija

Opis predmeta

21M14001 - Metodička praksa: hospitovanje (francuski jezik)

Specifikacija predmeta
Naziv Metodička praksa: hospitovanje (francuski jezik)
Akronim 21M14001
Studijski program Bibliotekarstvo i informatika,Jezik, književnost, kultura
Modul modul Anglistika, modul Iberijske studije, modul Jezik i lingvistika, modul Književnost i kultura, modul Nastava stranih jezika, modul Orijentalne studije, modul Romanistika, modul Slavistika
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljenost drugim predmetima Položen ispit Didaktika francuskog jezika ili neki sličnog naziva. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sticanje znanja i veština neophodnih za rad u školskoj nastavi francuskog jezika, kao i bazičnog profesionalnog iskustva u nastavnoj praksi i podsticanje kritičkog preispitivanja prakse.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student ume da primeni znanja o metodskoj adekvatnosti, metodici, metodičkim radnjama i aktivnostima prilikom pripremanja i realizacije nastavnih sadržaja u školi i ima formirane osnove za dalji razvoj profesionalnih kompetencija.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Upoznavanje sa odgovarajućom didaktičkom literaturom, načinom pisanja pripreme za čas i vođenjem dnevnika metodičke prakse (protokolom posmatranja), odnosno opservacijom kao tehnikom prikupljanja podataka u prirodnoj sredini.
    Sadržaj praktične nastave Hospitovanje u školi - redovno pohađanje nastave i aktivan rad sa učenicima i nastavnikom-saradnikom. Redovno vođenje dnevnika prakse. Učestvovanje u nastavi u dogovoru sa nastavnikom-saradnikom (parcijalno držanje časa, organizovanje aktivnosti, izrada panoa i slično). Učestvovanje u dopunskoj i dodatnoj nastavi, u dogovoru sa nastavnikom.-saradnikom, kao i u vannastavnim aktivnostima (u organizaciji priredbi, poseti izložbama, predavanjima i slično). Uvid u nastavnu dokumentaciju: popunjavanje dnevnika, izrada mesečnih i godišnjih planova nastavnika, i slično. Pisanje pripreme za realizaciju časa.
    Literatura
    1. Jelena Brajović, Komunikativno-akcioni model nastave francuskog kao stranog jezika, Beograd, Filološki fakultet Univerziteta, 2021.
    2. Olja Jovanović, Lidija Radulović, Vera Rajović, Nataša Simić, Milan Stančić, Školska praksa u obrazovanju budućih nastavnika: Vodič kroz školsku praksu, Beograd, Centar za obrazovanje nastavnika, Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2014.
    3. Paola Bertocchini, Edvige Costanzo, Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE, Paris : CLE International, 2017.
    4. Ana Ž. Pešikan, Učenje u obrazovnom kontekstu (Osnove psihologije učenja/nastave), Beograd, JP Službeni glasnik, 2020.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave Metoda predavanja i aktivne metode (simulacija, diskusija, praksa, „obrnuta nastava“, učenje primenjivanjem/delanjem i sl.)
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava 50 Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari