Навигација

Опис предмета

21М15007 - Језик и род у хиспанском свету

Спецификација предмета
НазивЈезик и род у хиспанском свету
Акроним21М15007
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Комуникација, медији и култура
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметиманемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаРазвијање критичког приступа и методолошког апаратуса за критичку анализу односа језика и рода из социолингвистичке перспективе.
      Исходи учења (стечена знања)способност за самосталан истраживачки рад на анализи језика и рода у диксурсу (језику у употреби у најширем смислу), из перспективе критчке социолингвистике, критичке анализе дискурса и критичке примењене лингвистике
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПредмет се бави тумачњенем односа језика и рода у хиспанским језичким политикама и хиспанској лингвистици, као и компаративном анализом актуелног стања родних и језичких идеологија у земљама шпанског говорног подручја , уз примену теоријско-методолошких поступака критчке социолингвистике, критичке анализе дискурса и критичке примењене лингвистике; идеолошке поставке друштвено конструисаних односа језика и рода анализирају се кроз релевантну академску и законодавну литературу, као и кроз анализу медијске заступљености ове теме у хиспанском свету
      Садржај практичне наставе1. Пројекат: формирање дигиталне базе радова на тему језика и рода у државама хиспанског говорног подручја (академски радови, легислатива, периодика); 2. семинарски рад - самостални истраживачки рад и презентација; 3. критички приказ на одабрану тему
      Литература
      1. Филиповић, Јелена. 2018. Моћ речи: Огледи из критичке социолингвистике. 2. допуњено и проширено издање. Београд: Задужбина Андрејевић.
      2. Filipović, Jelena & Ivana Vučina Simović. 2016. La construcción de género y de la identidad sefardí en las novelas autobiográficas de Rosa Nissán y Gordana Kuić. En: P. Díaz Mas & M. Sánchez Pérez (eds). Mujeres sefardíes lectoras y escritoras (siglos XIX-XXI). Madrid: Iberoamericana Editorial Vervuert: 261-276.
      3. Filipović Jelena. 2011. Rod i jezik, у Ivana Milojević & Slobodanka Markov (ur.), Uvod u rodne teorije. Novi Sad: Centar za rodne studije & Mediterran, pp. 409-423.
      4. Филиповић Јелена. 2014. Језичка образовна политика и родно осетљив језик [Language education policy and gender sensitive language use]. In: Филиповић Јелена & Оливера Дурбаба (ур.), Језици у образовању и језичке образовне политике [Languages in education and language education policies]. Београд: Филолошки факултет Универзитета у Београду/Чигоја,стр. 153-168.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит30
      Практична настава20Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари40