Navigacija

Opis predmeta

21M15007 - Jezik i rod u hispanskom svetu

Specifikacija predmeta
Naziv Jezik i rod u hispanskom svetu
Akronim 21M15007
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Iberijske studije, modul Jezik i lingvistika, modul Komunikacija, mediji i kultura
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Razvijanje kritičkog pristupa i metodološkog aparatusa za kritičku analizu odnosa jezika i roda iz sociolingvističke perspektive.
      Ishodi učenja (stečena znanja) sposobnost za samostalan istraživački rad na analizi jezika i roda u diksursu (jeziku u upotrebi u najširem smislu), iz perspektive kritčke sociolingvistike, kritičke analize diskursa i kritičke primenjene lingvistike
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Predmet se bavi tumačnjenem odnosa jezika i roda u hispanskim jezičkim politikama i hispanskoj lingvistici, kao i komparativnom analizom aktuelnog stanja rodnih i jezičkih ideologija u zemljama španskog govornog područja , uz primenu teorijsko-metodoloških postupaka kritčke sociolingvistike, kritičke analize diskursa i kritičke primenjene lingvistike; ideološke postavke društveno konstruisanih odnosa jezika i roda analiziraju se kroz relevantnu akademsku i zakonodavnu literaturu, kao i kroz analizu medijske zastupljenosti ove teme u hispanskom svetu
      Sadržaj praktične nastave 1. Projekat: formiranje digitalne baze radova na temu jezika i roda u državama hispanskog govornog područja (akademski radovi, legislativa, periodika); 2. seminarski rad - samostalni istraživački rad i prezentacija; 3. kritički prikaz na odabranu temu
      Literatura
      1. Filipović, Jelena. 2018. Moć reči: Ogledi iz kritičke sociolingvistike. 2. dopunjeno i prošireno izdanje. Beograd: Zadužbina Andrejević.
      2. Filipović, Jelena & Ivana Vučina Simović. 2016. La construcción de género y de la identidad sefardí en las novelas autobiográficas de Rosa Nissán y Gordana Kuić. En: P. Díaz Mas & M. Sánchez Pérez (eds). Mujeres sefardíes lectoras y escritoras (siglos XIX-XXI). Madrid: Iberoamericana Editorial Vervuert: 261-276.
      3. Filipović Jelena. 2011. Rod i jezik, u Ivana Milojević & Slobodanka Markov (ur.), Uvod u rodne teorije. Novi Sad: Centar za rodne studije & Mediterran, pp. 409-423.
      4. Filipović Jelena. 2014. Jezička obrazovna politika i rodno osetljiv jezik [Language education policy and gender sensitive language use]. In: Filipović Jelena & Olivera Durbaba (ur.), Jezici u obrazovanju i jezičke obrazovne politike [Languages in education and language education policies]. Beograd: Filološki fakultet Univerziteta u Beogradu/Čigoja,str. 153-168.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2 2
      Metode izvođenja nastave
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 30
      Praktična nastava 20 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 40