Навигација

Опис предмета

21М15008 - Језичке политике и језичке образовне политике

Спецификација предмета
НазивЈезичке политике и језичке образовне политике
Акроним21М15008
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметиманемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаРазвијање критичког приступа и методолошког апаратуса за критичку анализу језичких политика и језичких образовних политика, уз развој компетенција за конструкцију знања у контексту, групни рад и друштвени ангажман у области језичких политика, креирања курикулума за језике на свим нивоима образовања као и имплементације наставних принципа критчке педагогије и критичке примењене лингвистике у учионици.
      Исходи учења (стечена знања)способност за истраживачки самосталан рад на анализи језичких и језичких образовних политика, за аргументацију предлога за промену и иновацију у образовном процесу у области учења и наставе језика у формалном образовању.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПредмет се бави дефинисањем и описом концепта језичке политике и језичке образовне политике као друштвено-политичке и научно-истраживачке активности. разматра питања стандарднојезичких култура, образовних политика модерности и држава-нација у формирању друштвених идеологија о већинским и мањинским језицима, великим и малим језицима, о родно осетљивој употреби језика у јавном дискурсу и у образовном дискурсу, као и концептом енглеског као lingua franca и његовом позицијом у образовном систему, у академској и у јавној сфери.
      Садржај практичне наставесамосталан и групни рад на анализи и тумачењу језичких политика и језичких образовних политика
      Литература
      1. Филиповић Јелена & Оливера Дурбаба (eds). 2014. Језици у образовању и језичке образовне политике [Languages in education and language education policies]. Београд: Филолошки факултет Универзитета у Београду/Чигоја.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит50
      Практична настава40Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари