Навигација

Опис предмета

21М15017 - Фразеологија шпанског језика

Спецификација предмета
НазивФразеологија шпанског језика
Акроним21М15017
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Превођење
Модулмодул Иберијске студије, модул Језик и лингвистика, модул Комуникација, медији и култура
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са основним појмовима у фразеологији шпанског језика; богаћење лексичког фонда; развој лексичке компетенције.
      Исходи учења (стечена знања)Општи исходи: повећан ниво професионалне компетенције; оспособљеност студената да стручно, аналитички и критички мисле, да уочавају и истражују проблеме у области фразеологије. Специфични исходи: студенти познају основне одлике шпанске фразеологије, примењују у пракси стечена знања, правилно и кохерентно се изражавају у различитим комуникативним ситуацијама, правилно употребљавају фразеолошке конструкције у односу на говорну ситуацију.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПојам, дефиниција, домен фразеологије; основни термини. Формалне и семантичке одлике фразеолошких конструкција. Врсте фразеолошких конструкција. Фразеолошке конструкције у настави и превођењу. Фразеографија. Корпуси и фразеологија.
      Садржај практичне наставеПримена знања стечених на часовима предавања; препознавање и анализа фразеолошких конструкција (у оригиналном и модификованом облику); анализа приручника за наставу шпанског као страног језика; анализа речника (фразеолошких и опште намене); рад на корпусу.
      Литература
      1. Corpas Pastor, Gloria. 1996. Manual de fraseología española. Madrid: Gredos. (избор)
      2. Пејовић, Анђелка. 2015. Контрастивна фразеологија шпанског и српског језика. Крагујевац: ФИЛУМ.
      3. García-Page Sánchez, Mario. 2008. Introducción a la fraseología española. Estudio de las locuciones. Barcelona: Anthropos. (избор)
      4. Iñesta Mena, Eva María; Pamies Bertrán, Antonio. 2002. Fraseología y metáfora: aspectos tipológicos y cognitivos. Granada: Granada Lingvistica. (избор)
      5. Ruiz Gurillo, Leonor. 2001. Las locuciones en español actual. Madrid: Arclo Libros. (избор)
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава кроз индивидуални и групни рад, дискусије и презентације.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит50
      Практична настава50Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари