1413035 - Савремени италијански језик Г-5
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени италијански језик Г-5 | |||
Акроним | 1413035 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Француски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Да би могао да полаже испит из Савременог италијанског језика Г-5, студент мора имати положене испите из предмета: Савремени италијански језик Г-4, Морфологија италијанског језика 2, Лексикологија италијанског језика 2 и Теорија и пракса превођења 2 - италијанистика. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је да студент овлада језичким вештинама предвиђеним нивоом Б2+ Заједничког европског референтног оквира, да може да разуме суштину конкретних или апстрактних садржаја у сложеном, усменом или писаном тексту књижевног или стручног карактера, да буде у стању да се спонтано и лако писмено и усмено изражава о великом броју тема исказујући своје мишљење о актуелним дешавањима и испољавајући при томе висок степен правилне употребе граматичких знања језика. Предмет има за циљ усавршавање основних језичких вештина (разумевање писаног и усменог текста, усмена и писана продукција), усавршавање интегрисаних језичких вештина и продубљивање знања из италијанске граматике. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће овладати језичким вештинама предвиђеним нивоом Б2+ Заједничког европског референтног оквира: моћи ће да разуме сложене усмене и писане текстове књижевног или стручног карактера; биће у стању да се спонтано и лако писмено и усмено изражава о великом броју тема исказујући своје мишљење о актуелним дешавањима и испољавајући при томе висок степен правилне употребе граматичких знања језика. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Граматика и лексика: чланови и предлози с датумима; грађење и положај прилога; антоними; латинске изреке; дискурсни маркери; лексички скупови (историја старог доба, архитектура); повратни и безлични облици; pronomi accoppiati; идиоматски изрази; ритам и интонација; che као везник и као релативна заменица; антецедент релативне заменице; pronomi relativi doppi; остале релативне заменице и заменица il che; la frase scissa; употреба предлога in и a за место уз глаголе мировања и кретања. Култура: стари Рим; римски императори; италијанска географија и кулинарство; периферија; савремена архитектура у Италији (Рим, Пиза). | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе прате дидактичке јединице и наставни материјал који служи развијању језичке вештине усмене продукције (укључујући и способност интеракције), писане продукције и вештине разумевања текстова различите природе кроз активности читања и слушања са провером разумевања. Избор текстова је усклађен са потребама студената и циљевима наставе. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 7 | |||
Методе извођења наставе | Вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад, итд. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 40 | ||
Практична настава | Усмени испит | 20 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари |