1415043 - Шпанска књижевност 3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Шпанска књижевност 3 | |||
Акроним | 1415043 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан предмет Шпанска књижевност 2. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Препознавање главних особености и тенденција старе шпанске књижевности кроз репрезентативна дела средњевековних аутора, као и њене културне, уметничке, естетске и хуманистичке вредности. Развијање личног критичког става који ће омогућити формулисање вредносних судова о обележјима, делима и ауторима. Стицање способности да одређена књижевна дела и писци буду сагледани у контексту целокупне шпанске, али и светске књижевности. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче неопходна знања о настанку и развоју шпанске (кастиљанске) књижевности у средњем веку, у контексту општих обележја културе на Иберијском полуострву и на романском западу. Оспособљава се за разумевање како народне, тако и учене књижевности, и за препознавање њихове специфичности у односу на друге националне књижевности. Развија лични критички став који ће му омогућити да формулише вредносне судове о обележјима, делима и ауторима овог периода на територији данашње Шпаније. Стиче способност да правилно реципира главна књижевна дела и писце епохе, као и да сагледа њиховe културне, уметничке, естетске и хуманистичке вредности на полуострву. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Преглед шпанске књижевности средњег века и предренесансе – XI-XV век. ЛИРИKА: Народна лирика, арапско-андалузијска лирика, галисијско-португалска лирика, појава уметничке лирике у Kастиљи, дворска лирика: Cancionero de Baena, Сантиљана, Мена, Манрике. ЕПСКА ПОЕЗИЈА: Дефиниција епике. Сачувани епски спевови. Cantar de Mío Cid, Poema de Fernán González. Неисторијска епика: Гонсало де Берсео, Milagros de Nuestra Señora, Juan Ruiz, Arcipreste de Hita, Libro de buen amor. Шпанска романса као засебан епско-лирски облик. ПРОЗА: Алфонсо X Учени и рад на формирању кастиљанске прозе. Источњачки утицаји: Calila y Dimna. Прозне врсте cuento, fábula, ejemplo. Први изданак уметничке прозе на кастиљанском: Don Juan Manuel, El conde Lucanor. Развој прозе у XV веку. Фернандо де Рохас, La Celestina. ДРАМА: Теорије о пореклу позоришта на Иберијском полуострву. Литургијска драма. Representación de los Reyes Magos. Juan del Encina, „отац шпанског позоришта“. | |||
Садржај практичне наставе | Народна лирика у Kастиљи: практичне вежбе. Арапско-андалузијске песничке форме: мувашаха, харћа, сехел. Харће и хиспанска народна лирика, практичне вежбе. Cantar de Mío Cid, тумачење одабраних одломака. Gonzalo de Berceo, Milagros de Nuestra Señora, практичне вежбе на одабраним песмама. Јuan Ruiz, Libro de Buen Amor, практичне вежбе на одабраним одломцима. Први аутохтони изданак прозе: Don Juan Manuel, El Conde Lucanor, тумачење и вежбе на одабраним одломцима. El romance, тумачење и практичан рад. Cancionero de Baena, тумачење одабраних песама. Marqués de Santillana, serranillas. Тумачење одабраних одломака. Jorge Manrique, Coplas por la muerte de su padre, разговор о делу и тумачење. La Celestina; тумачење одабраних одломака. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, презентације и разговор на часу о одређеној теми, самосталан рад (претраживање интернета и библиотечких каталога). Читање дела, тумачење текстова, састави, експозеи, преводи и расправе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 60 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 40 |