1415043 - Španska književnost 3
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Španska književnost 3 | |||
Akronim | 1415043 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan predmet Španska književnost 2. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Prepoznavanje glavnih osobenosti i tendencija stare španske književnosti kroz reprezentativna dela srednjevekovnih autora, kao i njene kulturne, umetničke, estetske i humanističke vrednosti. Razvijanje ličnog kritičkog stava koji će omogućiti formulisanje vrednosnih sudova o obeležjima, delima i autorima. Sticanje sposobnosti da određena književna dela i pisci budu sagledani u kontekstu celokupne španske, ali i svetske književnosti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče neophodna znanja o nastanku i razvoju španske (kastiljanske) književnosti u srednjem veku, u kontekstu opštih obeležja kulture na Iberijskom poluostrvu i na romanskom zapadu. Osposobljava se za razumevanje kako narodne, tako i učene književnosti, i za prepoznavanje njihove specifičnosti u odnosu na druge nacionalne književnosti. Razvija lični kritički stav koji će mu omogućiti da formuliše vrednosne sudove o obeležjima, delima i autorima ovog perioda na teritoriji današnje Španije. Stiče sposobnost da pravilno recipira glavna književna dela i pisce epohe, kao i da sagleda njihove kulturne, umetničke, estetske i humanističke vrednosti na poluostrvu. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pregled španske književnosti srednjeg veka i predrenesanse – XI-XV vek. LIRIKA: Narodna lirika, arapsko-andaluzijska lirika, galisijsko-portugalska lirika, pojava umetničke lirike u Kastilji, dvorska lirika: Cancionero de Baena, Santiljana, Mena, Manrike. EPSKA POEZIJA: Definicija epike. Sačuvani epski spevovi. Cantar de Mío Cid, Poema de Fernán González. Neistorijska epika: Gonsalo de Berseo, Milagros de Nuestra Señora, Juan Ruiz, Arcipreste de Hita, Libro de buen amor. Španska romansa kao zaseban epsko-lirski oblik. PROZA: Alfonso X Učeni i rad na formiranju kastiljanske proze. Istočnjački uticaji: Calila y Dimna. Prozne vrste cuento, fábula, ejemplo. Prvi izdanak umetničke proze na kastiljanskom: Don Juan Manuel, El conde Lucanor. Razvoj proze u XV veku. Fernando de Rohas, La Celestina. DRAMA: Teorije o poreklu pozorišta na Iberijskom poluostrvu. Liturgijska drama. Representación de los Reyes Magos. Juan del Encina, „otac španskog pozorišta“. | |||
Sadržaj praktične nastave | Narodna lirika u Kastilji: praktične vežbe. Arapsko-andaluzijske pesničke forme: muvašaha, harća, sehel. Harće i hispanska narodna lirika, praktične vežbe. Cantar de Mío Cid, tumačenje odabranih odlomaka. Gonzalo de Berceo, Milagros de Nuestra Señora, praktične vežbe na odabranim pesmama. Juan Ruiz, Libro de Buen Amor, praktične vežbe na odabranim odlomcima. Prvi autohtoni izdanak proze: Don Juan Manuel, El Conde Lucanor, tumačenje i vežbe na odabranim odlomcima. El romance, tumačenje i praktičan rad. Cancionero de Baena, tumačenje odabranih pesama. Marqués de Santillana, serranillas. Tumačenje odabranih odlomaka. Jorge Manrique, Coplas por la muerte de su padre, razgovor o delu i tumačenje. La Celestina; tumačenje odabranih odlomaka. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, prezentacije i razgovor na času o određenoj temi, samostalan rad (pretraživanje interneta i bibliotečkih kataloga). Čitanje dela, tumačenje tekstova, sastavi, ekspozei, prevodi i rasprave. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 40 |