2100932 - Педагошка психологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Педагошка психологија | |||
Акроним | 2100932 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе, Српски језик и књижевност - филологија и лингвистика, Српски језик и књижевност - филологија и настава | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Развојна психологија | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са основним теоријским концептима и методама из области. Разумевање природе процеса учења, стратегија ефикасног подучавања и мотивисања ученика, као и процењивања њихових образовних постигнућа. Развијање осетљивости за индивидуалне разлике међу ученицима и уважавање њихових индивидуалних потреба. Стицање компетенција за критичко преиспитивање властите наставне праксе и креирање подстицајног окружења за учење. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити у стању да: 1. Разликују когнитивне процесе који су у основи различитих врста школских захтева, врсте и нивое знања; 2. Примене основне принципе теорија учења у наставној пракси; 3. Препознају индивидуалне образовне потребе ученика и примене одговарајуће приступе у подучавању; 4. Објасне и анализирају основне социјалнопсихолошке појаве у школском одељењу. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Предмет и методе Педагошке психологије; Облици учења, врсте знања и когнитивних процеса; Образовни исходи, стандарди и кључне компетенције у образовању; Вредновање и праћење образовних постигнућа ученика; Педагошке импликације теорија учења 1 (Бихејвиоризам, Когнитивизам и Теорија социјалног учења); Педагошке импликације теорија учења 2 (Индивидуални и Социјални конструктивизам); Интелигенција (теорије, процењивање и употреба резултата); Ученици са потребом за додатном образовном подршком: тешкоће у учењу и надареност; Креативно и критичко мишљење; Мотивација за школско учење; Компетенције наставника; Школско насиље; | |||
Садржај практичне наставе | / | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Интерактивна предавања, индивидуални и групни рад на задацима | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |