Навигација

Опис предмета

2100932 - Педагошка психологија

Спецификација предмета
НазивПедагошка психологија
Акроним2100932
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе, Српски језик и књижевност - филологија и лингвистика, Српски језик и књижевност - филологија и настава
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаРазвојна психологијаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са основним теоријским концептима и методама из области. Разумевање природе процеса учења, стратегија ефикасног подучавања и мотивисања ученика, као и процењивања њихових образовних постигнућа. Развијање осетљивости за индивидуалне разлике међу ученицима и уважавање њихових индивидуалних потреба. Стицање компетенција за критичко преиспитивање властите наставне праксе и креирање подстицајног окружења за учење.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити у стању да: 1. Разликују когнитивне процесе који су у основи различитих врста школских захтева, врсте и нивое знања; 2. Примене основне принципе теорија учења у наставној пракси; 3. Препознају индивидуалне образовне потребе ученика и примене одговарајуће приступе у подучавању; 4. Објасне и анализирају основне социјалнопсихолошке појаве у школском одељењу.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПредмет и методе Педагошке психологије; Облици учења, врсте знања и когнитивних процеса; Образовни исходи, стандарди и кључне компетенције у образовању; Вредновање и праћење образовних постигнућа ученика; Педагошке импликације теорија учења 1 (Бихејвиоризам, Когнитивизам и Теорија социјалног учења); Педагошке импликације теорија учења 2 (Индивидуални и Социјални конструктивизам); Интелигенција (теорије, процењивање и употреба резултата); Ученици са потребом за додатном образовном подршком: тешкоће у учењу и надареност; Креативно и критичко мишљење; Мотивација за школско учење; Компетенције наставника; Школско насиље;
      Садржај практичне наставе/
      Литература
      1. Вулфолк, А., Хјуз, М. и Волкап, В. (2014). Психологија у образовању I. Београд: Клио. (одабрана поглавља)
      2. Вулфолк, А., Хјуз, М. и Волкап, В. (2014). Психологија у образовању II. Београд: Клио. (одабрана поглавља)
      3. Вулфолк, А., Хјуз, М. и Волкап, В. (2014). Психологија у образовању III. Београд: Клио. (одабрана поглавља)
      4. Визек Видовић, В., Ријавец, М., Влаховић-Штетић, В. и Миљковић. Д. (2014). Психологија образовања. Београд: Klett. (одабрана поглавља)
      5. Антић Јанковић, С., Гошовић, Р. Вида Граховац, Крњајић, З., Лазаревић, Д., Московљевић, Ј., Павловић Бабић, Д., Пешић, Ј., Плут, Д. и Степановић, И. (2007). Култура критичког мишљења – теоријско заснивање и импликације за наставу. Београд: Институт за психологију.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеИнтерактивна предавања, индивидуални и групни рад на задацима
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари