2100932 - Pedagoška psihologija
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Pedagoška psihologija | |||
Akronim | 2100932 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom,Srpski jezik i književnost | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture, Srpski jezik i književnost - filologija i lingvistika, Srpski jezik i književnost - filologija i nastava | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Razvojna psihologija | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa osnovnim teorijskim konceptima i metodama iz oblasti. Razumevanje prirode procesa učenja, strategija efikasnog podučavanja i motivisanja učenika, kao i procenjivanja njihovih obrazovnih postignuća. Razvijanje osetljivosti za individualne razlike među učenicima i uvažavanje njihovih individualnih potreba. Sticanje kompetencija za kritičko preispitivanje vlastite nastavne prakse i kreiranje podsticajnog okruženja za učenje. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti u stanju da: 1. Razlikuju kognitivne procese koji su u osnovi različitih vrsta školskih zahteva, vrste i nivoe znanja; 2. Primene osnovne principe teorija učenja u nastavnoj praksi; 3. Prepoznaju individualne obrazovne potrebe učenika i primene odgovarajuće pristupe u podučavanju; 4. Objasne i analiziraju osnovne socijalnopsihološke pojave u školskom odeljenju. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Predmet i metode Pedagoške psihologije; Oblici učenja, vrste znanja i kognitivnih procesa; Obrazovni ishodi, standardi i ključne kompetencije u obrazovanju; Vrednovanje i praćenje obrazovnih postignuća učenika; Pedagoške implikacije teorija učenja 1 (Bihejviorizam, Kognitivizam i Teorija socijalnog učenja); Pedagoške implikacije teorija učenja 2 (Individualni i Socijalni konstruktivizam); Inteligencija (teorije, procenjivanje i upotreba rezultata); Učenici sa potrebom za dodatnom obrazovnom podrškom: teškoće u učenju i nadarenost; Kreativno i kritičko mišljenje; Motivacija za školsko učenje; Kompetencije nastavnika; Školsko nasilje; | |||
Sadržaj praktične nastave | / | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Interaktivna predavanja, individualni i grupni rad na zadacima | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |