Navigacija

Opis predmeta

2100932 - Pedagoška psihologija

Specifikacija predmeta
Naziv Pedagoška psihologija
Akronim 2100932
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom,Srpski jezik i književnost
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture, Srpski jezik i književnost - filologija i lingvistika, Srpski jezik i književnost - filologija i nastava
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Razvojna psihologija Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa osnovnim teorijskim konceptima i metodama iz oblasti. Razumevanje prirode procesa učenja, strategija efikasnog podučavanja i motivisanja učenika, kao i procenjivanja njihovih obrazovnih postignuća. Razvijanje osetljivosti za individualne razlike među učenicima i uvažavanje njihovih individualnih potreba. Sticanje kompetencija za kritičko preispitivanje vlastite nastavne prakse i kreiranje podsticajnog okruženja za učenje.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će biti u stanju da: 1. Razlikuju kognitivne procese koji su u osnovi različitih vrsta školskih zahteva, vrste i nivoe znanja; 2. Primene osnovne principe teorija učenja u nastavnoj praksi; 3. Prepoznaju individualne obrazovne potrebe učenika i primene odgovarajuće pristupe u podučavanju; 4. Objasne i analiziraju osnovne socijalnopsihološke pojave u školskom odeljenju.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Predmet i metode Pedagoške psihologije; Oblici učenja, vrste znanja i kognitivnih procesa; Obrazovni ishodi, standardi i ključne kompetencije u obrazovanju; Vrednovanje i praćenje obrazovnih postignuća učenika; Pedagoške implikacije teorija učenja 1 (Bihejviorizam, Kognitivizam i Teorija socijalnog učenja); Pedagoške implikacije teorija učenja 2 (Individualni i Socijalni konstruktivizam); Inteligencija (teorije, procenjivanje i upotreba rezultata); Učenici sa potrebom za dodatnom obrazovnom podrškom: teškoće u učenju i nadarenost; Kreativno i kritičko mišljenje; Motivacija za školsko učenje; Kompetencije nastavnika; Školsko nasilje;
      Sadržaj praktične nastave /
      Literatura
      1. Vulfolk, A., Hjuz, M. i Volkap, V. (2014). Psihologija u obrazovanju I. Beograd: Klio. (odabrana poglavlja)
      2. Vulfolk, A., Hjuz, M. i Volkap, V. (2014). Psihologija u obrazovanju II. Beograd: Klio. (odabrana poglavlja)
      3. Vulfolk, A., Hjuz, M. i Volkap, V. (2014). Psihologija u obrazovanju III. Beograd: Klio. (odabrana poglavlja)
      4. Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V. i Miljković. D. (2014). Psihologija obrazovanja. Beograd: Klett. (odabrana poglavlja)
      5. Antić Janković, S., Gošović, R. Vida Grahovac, Krnjajić, Z., Lazarević, D., Moskovljević, J., Pavlović Babić, D., Pešić, J., Plut, D. i Stepanović, I. (2007). Kultura kritičkog mišljenja – teorijsko zasnivanje i implikacije za nastavu. Beograd: Institut za psihologiju.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Interaktivna predavanja, individualni i grupni rad na zadacima
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi 20
      Seminari