2138033 - Савремени украјински језик Г-3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени украјински језик Г-3 | |||
Акроним | 2138033 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Украјински језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени украјински језик Г-2, положен Савремени украјински језик Г-1 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких рецептивних, продуктивних, интерактивних и социокултурних вештина. Усавршавање стечене језичке и говорне компетенције оптимално до нивоа А2+. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме и употребљава речи из проширеног основног лексичког фонда, треба да усвоји изузетке и специфичне облике у именској и глаголској парадигми и правилно их употребљава у говору и писању; разуме писани и усмени текст и исказе на теме из свакодневне комуникације, способан je за комуникацију везану за свакодневне ситуације. У стању је да говори и пише о себи, својој непосредној околини и питањима у домену непосредних потреба. Способан је да преводи текстове на одговарајуће обрађене теме у оба смера, усвојио је нова правописна правила и правилно их примењује при састављању текстова. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Граматика: именице - облик вокатива, лексичко-семантичке и граматичке категорије и њихова веза са именичким облицима, елементи именичке творбе, четири именичке деклинације са посебним акцентом на специфичне наставке, изузетке и дублетне облике, именице са крњом парадигмом броја, непроменљиве именице; придев: промена придева на [j] и нa -лиций, припадност придева тврдој или мекој групи, елементи творбе придева са посебним акцентом на изражавање градуелних односа и придеве субјективне оцене, специфична употреба компаратива; глагол - облици императива, значења инфинитива. | |||
Садржај практичне наставе | Настава обухвата вежбања из правописа (писање некоренских морфема: наставака, суфикса, префикса), лексичка вежбања с вежбама превођења (значење и употреба речи и фраза из проширеног основног лексичког фонда кроз аудирање, читање и превођење различитих текстова и дијалога на одговарајуће теме), говорна вежбања са елементима лингвокултурологије (проширене теме из свакодневне комуникације: формуле етикеције, телефонски разговор, сервиси – пошта, хемијско чишћење, фризер, време и клима, здравље, празници и обичаји – Божић, рођендан и сл.), граматичка вежбања (увежбавање градива пређеног на теоријским часовима). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 7 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз теоријска објашњења и конкретне примере, сложенија граматичка, лексичка и функционална вежбања – израда на часу и код куће уз проверу на часу; читање текстова из уџбеника, новина, научнопопуларних часописа и дискусије о њима; дискусије на обрађене говорне теме; интерактивна настава; самостално превођење текстова различите тежине са украјинског на српски, самостално превођење текстова са познатом лексиком и граматиком са српског на украјински језик. Настава уз коришћење електронских помагала (интернет, ЦД, ДВД, пројектор). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 15 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари | 15 |