Navigacija

Opis predmeta

1408207 - Dekonstrukcija

Specifikacija predmeta
Naziv Dekonstrukcija
Akronim 1408207
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Dovoljan broj bodova za pohađanje nastave u VII semestru. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa osnovnim pojmovima i idejama u teoriji dekonstrukcije.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Sticanje znanja iz oblasti teorije dekonstrucije i primena dekonstrukcionističke misli u čitanju književnog teksta.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Predstavljanje osnovnih ideja dekonstrukcije, iščitavanje tekstova kako iz oblasti dekostrukcije tako i književnosti i njihovo naporedno čitanje, tumačenje i donošenje kritičkih stavova u smislu mogućnosti sravnjivanja teorijske i književne ravni.
      Sadržaj praktične nastave Istraživački rad, interdisciplinarna nastava.
      Literatura
      1. J. Derrida: Dissemination, Chicago, The University of Chicago Press, 1981.
      2. J. Derrida: Writing and Difference, Chicago, The University Chicago Press, 1978.
      3. J. Derrida: Margins of Philosophy, Chicago, The University of Chicago Press, 1982.
      4. Rodolf Gaše: Dekonstrukcija kao kritika (časopis Književna kritika, Beograd, god. XVIII, 1987).
      5. Milena Vladić Jovanov, Dekonstrukcija na putu u srpsku književnu kritiku i nauku 20. veka.“, Književna istorija, DOI: https://doi,.org/10.18485/kis.2022.54.177.4
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Predavanja i interaktivna nastava.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari