1408234 - Roman 18. veka u nastavi 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Roman 18. veka u nastavi 2 | |||
Akronim | 1408234 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa razvojem romana tokom 18. veka, perioda koji se pokazao kao jedan od ključnih za postavljanje temelja klasične forme romana; praćenje žanrovskog grananja romana 18. veka, koje je bitno uticalo na njegov potonji razvoj; upoznavanje sa opštim odlikama građanskog romana i društveno-istorijskim i kulturnim uslovima koji su se odrazili na njegovo formiranje. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student poznaje ključna romaneskna dela francuske književnosti 18. veka, kao i pitanja žanra, parodije, satire, smeha, pripovedačkih strategija, tretiranja problema vremena u romanu, autopoetičke (samo)svesti romana, intertekstualnih veza; osposobljen je za samostalnu analizu književno-umetničkog dela i pronalaženje najpogodnijeg pristupa saobraznog delu koje se analizira, kao i za tumačenje i vrednovanje romanesknog teksta. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Dela: Opat Prevo, Manono Lesko Volter, Kandid Ruso, Ispovesti Deni Didro, Fatalista Žak i njegov gospodar Šoderlo de Laklo, Opasne veze | |||
Sadržaj praktične nastave | Analiza i interpretacija. Diskusija. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Nastava se izvodi u obliku predavanja, diskusije na času, usmenog izlaganja studenata i pisanja eseja. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |