1415068 - Savremeni španski roman i književno delo u nastavi
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni španski roman i književno delo u nastavi | |||
Akronim | 1415068 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisana 4. godina osnovnih akademskih studija. Pozitivno ocenjene predispitne aktivnosti na predmetu. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Kratak pregled metodologije tumačenja književnog teksta i predstavljanje metodičke prakse tumačenja i različitih vidova korišćenja savremenog književnog teksta u nastavi. Upoznavanje s pojmom savremenog španskog romana i njegovim osnovnim odlikama, a posebno sa odnosom prema stvarnosti i istoriji. Upoznavanje s društvenim okolnostima nastanka savremenog španskog romana, kao i s njegovom socijalnom i političkom dimenzijom. Sagledavanje metafizičkih, egzistencijalističkih i jezičkih preokupacija u savremenom romanu. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student primenjuje teorijska znanja iz dosadašnjeg školovanja pri tumačenju konkretnih tekstova savremene španske romaneskne književnosti; koristi adekvatnu terminologiju i aktivno tumači delo; pokazuje sposobnost da povezuje specifičnosti savremenog španskog romana s elementima tradicije i umetničke proze drugih epoha španske književnosti; argumentovano diskutuje na zadatu temu; student je osposobljen za samostalno tumačenje i uspešnu organizaciju i realizaciju nastave književnosti i/ili upotrebe savremenog romana na različitim nivoima filoloških studija. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Uvod u tumačenje književnog teksta. Književni tekst i kontekst. Spoljašnji i unutrašnji pristup proučavanju književnog teksta. Priprema nastave književnosti. Motivacija i čitanje u metodici nastave književnosti. Metodika nastave književnosti, savremeni španski roman i njegova upotreba na različitim nivoima filoloških studija. Eksperimentalni španski roman. Decenija šezdesetih: kraj socrealizma i novi eksperimenti u proznom izrazu. Najznačajniji predstavnici i njihova dela. Roman u doba tranzicije i demokratije - novi pristup prošlosti: Eduardo Mendosa, Antonio Munjos Molina, Havijer Marijas, Antonio Gala, Almudena Grandes, Alvaro Pombo, Arturo Peres Reverte i drugi. Razgovor o reprezentativnim savremenim španskim romanima. | |||
Sadržaj praktične nastave | - | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, diskusije, samostalan rad (istraživanje, pretraživanje, itd.), tumačenje odabranih odlomaka, učenje uz pomoć kompjutera, itd. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 50 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 40 |