Naziv |
Arapski dijalekti 1 (sirijski dijalekat 1) |
Akronim |
1420635 |
Studijski program |
Jezik, književnost, kultura |
Modul |
modul Arapski jezik, književnost, kultura |
Tip studija |
osnovne akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
3.0 |
Status predmeta |
izborni |
Uslovljenost drugim predmetima |
Upisana tekuća godina studija. Odrađene predispitne obaveze. |
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Razvijanje jezičkih kompetencija skladno početnom nivou (A1) levanstskog arapskog. |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Po položenom ispitu student će moći da razume i upotrebi osnovne i najučestalijie reči i rečenice u levantskom arapskom. Student će razviti komunikativnu kompetenciju u predstavljanju sebe i drugih, navođenju ličnih podataka o poreklu, zanimanju, prebivalištu i okruženju, zatim iskazivati različita raspoloženja i stanja, sopstvenih i tuđih. Student će moći da učestvuje u jednostavnoj komunikaciji ukoliko je sagovornik predusretljiv, odnosno spreman da govori polako i jasno. |
Sadržaj teorijske nastave |
Teritorijalno raslojavanje levantskog arapskog - severni i južni levantski arapski dijalekti; ruralni i urbani levantski arapski. Fonetske, morfološke, sintaksičke i ortografske osobenosti levantskog arapskog skladno početnom nivou (A1), s akcentom na karakteristikama sirijskog dijalekta (kolokvijalni Damaska). |
Sadržaj praktične nastave |
Raznovrsne lektorske vežbe sa težištem na razvijanju komunikativne kompetencije, uz osvrt na formalne osobenosti levanstskog arapskog (fonetika, morfologija, sintaksa, leksika). Upoznavanje sa elementarnim jezičkim i kulturnim specifičnostima zemalja Levanta, sa težištem na Siriji. Rad na tekstovima u vezi sa svakodnevnicom: predstavljanje sebe i drugih, uobičajene aktivnosti, raspoloženja i stanja, snalaženje u prostoru, učestale fraze. Razgovori na osnovu jednostavnih (prilagođenih) informativnih tekstova, audio i video priloga na levantskom arapskom i u vezi s Levantom. |