1433331 - Savremeni persijski jezik P-1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni persijski jezik P-1 | |||
Akronim | 1433331 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom,Srpski jezik i književnost | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture, Nastavnički profil, Filološki profil | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Upisana tekuća godina studija. Odrađene predispitne obaveze. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Usvanje persijskog pisma i veština čitanja, kao i sticanje i razvijanje ukupnih jezičkih, posebno komunikativnih kompetencija. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti sposobni da se služe svakodnevnom, jednostavnom konverzacijom i da razgovaraju o svojim najosnovnijim potrebama. Moći će da se predstavljaju i imenuju predmete u svom okruženju. Biće sposobni da pišu persijskim alfabetom i uvide razlike. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Persijska fonologija (samoglasnici i suglasnici), različiti znakovi: dupli suglasnici (tashdid), osnove sistema pisanja, govorni i pisani persijski jezik, izgovor, jednina i množina imenica, jednostavna morfološka pravila.Persisjki alfabet, redosled reči u persijskom (SOG- subjekat, objekat, glagol). Konjugacija glagola "biti", "imati", kao i negacija glagola. | |||
Sadržaj praktične nastave | Veštine pisanja: vežbanje persijskog alfabeta, koristeći svakodnevne konverzacije u jednostavnim situacijama. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 3 | |||
Metode izvođenja nastave | Vežbe, komunikativne aktivnosti i zadaci, rad u grupama, samostalni rad. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 60 | ||
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari |