2100997 - Inkluzivno obrazovanje
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Inkluzivno obrazovanje | |||
Akronim | 2100997 | |||
Studijski program | Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom,Srpski jezik i književnost | |||
Modul | Srpski jezik i književnost - filologija i nastava | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Pedagoška psihologija | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je da se studenti detaljnije upoznaju sa konceptom inkluzivnog obrazovanja, njegovom primenom u školskoj praksi, Individualnim obrazovnim planom (IOP) i ulogom nastavnika u njegovom kreiranju i sprovođenju. Takođe, da studenti poznaju i budu osetljivi na potrebe i karakteristike kognitivnog, emocionalnog i socijalnog razvoja dece kojoj je potrebna dodatna podrška (deca sa teškoćama u razvoju i nadarena deca) i u skladu sa tim planiraju i sprovode nastavu. Posebna pažnja biće usmerena na upoznavanje studenata sa karakteristikama jezičke sposobnosti dece sa teškoćama u razvoju i načinima na koje mogu da individualizuju nastavni proces tako da podrže i podstaknu razvoj jezičke sposobnosti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će umeti da: - prepozna određene razvojne teškoće i smetnje dece kojoj je potrebna posebna obrazovna podrška; - bude osetljiv na teškoće koje imaju u svakodnevnom funkcionisanju u školi i da podstakne i podrži socijalnu integraciju; - individualizuje pristup u radu sa decom kroz planiranje i sprovođenje nastave; - podrži razvoj jezičke sposobnosti tokom nastavnog procesa u skladu sa saznanjima o specifičnostima ovog razvoja kod različitih kategorija dece kojima je potrebna posebna podrška; - bude u stanju da učestvuje u izradi IOPa i razume specifičnosti ocenjivanja po IOPu; | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Inkluzija u procesu obrazovanja: određenje pojma; Različiti modeli inkluzivnog obrazovanja (medicinski i socijalni); Preduslovi za uspešnu inkluziju, prepreke inkluzivnom obrazovanju; Kompetencije nastavnika za učešće u inkluzivnom obrazovanju; Klasifikacija i učestalost javljanja određenih razvojnih teškoća i smetnji; Kognitivne, emocijalne i socijalne karakteristike učenika sa potrebom za dodatnom podrškom; Jezički razvoj i njegove specifičnosti kod različitih kategorija dece kojima je potrebna dodatna podrška; Mogućnosti koje digitalne tehnologija pruža deci kojoj je potrebna dodatna podrška; Pravljenje IOPa; ocenjivanje učenika po IOPu; roditelji kao saradnici u realizaciji inkluzivnog obrazovanja. | |||
Sadržaj praktične nastave | Studenti će, podeljeni u grupe po troje ili četvoro, u toku semstra uz podršku nastavnika osmisliti i sprovesti malo empirijsko istraživanje vezano za teme koje se obrađuju na kursu, napisati izveštaj o istraživanju i prezentovati svoje rezultate pred ostalim studentima na kraju semestra. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Interaktivna nastava, diskusije u malim i velikim grupama. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 60 | |
Projekti | 10 | |||
Kolokvijumi | 10 | |||
Seminari |