2101922 - Uvod u južnoslovenske lingvističke studije 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Uvod u južnoslovenske lingvističke studije 2 | |||
Akronim | 2101922 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položen predmet Uvod u južnoslovenske lingvističke studije 1. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Ovladavanje teorijsko-metodološkim osnovama za proučavanje južnoslovenskih, pretežno balkanoslovenskih jezika (bugarski, makedonski, srpski) i njihovog kulturnog (književnog i književnojezičkog) nasleđa. Upoznavanje sa standardizacionim jezičkim procesima (sličnosti i razlike). | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će se upoznati s južnoslovenskim kulturnim nasleđem kroz osnovnu književnojezičku periodizaciju od početaka pismenosti do savremenih vremena. Upoznaće osnovne pojave i stvaraoce u oblasti razvoja književnih jezika i pismenosti uopšte na ovom delu Balkana, kulturološke sličnosti i razlike uslovljene društvenoistorijskim prilikama, posebno s obzirom na procese jezičke standardizacije (monodijalekatski / polidijalekatski i dr. pristupi). | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Počeci pismenosti među Južnim Slovenima i srednjovekovni književni centri (Preslav, Ohrid, Hum, Raška). Nastanak i razvoj srednjovekovne diglosije i damaskinarska literatura u Bugarskoj i Makedoniji. Resavska škola i Konstantin Filozof (bugarsko-srpske književne veze). Sveštenstvo u borbi za narodni jezik (G.S. Venclović, P. Hilandarski, J. Krčovski, K. Pejčinović). D. Obradović i V. Karadžić među Južnim Slovenima. Traganje za književnojezičkom osnovicom. Ka makedonskim posebnostima (P. Zografski, Đ. Puljevski, K. Misirkov). Pobeda narodnog jezika u književnosti. Karadžićeva reforma i paralele u susednim južnoslovenskim jezicima. Južnoslovenska nacionalna konstituisanja i savremena jezička standardizacija (sličnosti i razlike). | |||
Sadržaj praktične nastave | - | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, konsultacije, referati i diskusije, rad u grupama, samostalan rad (kraće istraživanje), učenje uz pomoć kompjutera itd. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 70 | ||
Projekti | 10 | |||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |