Navigacija

Opis predmeta

2106055 - Uvod u metodiku 06

Specifikacija predmeta
Naziv Uvod u metodiku 06
Akronim 2106055
Studijski program Srpska književnost i jezik sa komparatistikom
Modul
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Bez posebnih uslova. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sticanje teorijskih znanja iz opšte metodike, nastavne metodologije i didaktike, koja će studenti koristiti i razvijati u narednim metodičkim ciklusima (Metodika nastave književnosti i srpskog jezika, Metodička praksa 06), odnosno proveravati i usavršavati u nastavnoj praksi.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student upoznaje predmet i zadatke Metodike nastave srpskog jezika i književnosti, usvaja književnonaučnu i nastavnu metodologiju, stiče znanja o nastavnim principima i ciljevima školske nastave i naposletku je obučen da ih primeni, upoznaje se sa ulogama i kompetencijama nastavnika, usvaja nastavne metode (opšte i specijalne) i osposobljuje se za planiranje i pripremanje časova u nastavi, kao i za vrednovanje znanja i umenja učenika.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Uvod u Metodiku 06 ostvaruje se proučavanjem programskih sadržaja koji obuhvataju: predmet i zadatke Metodike nastave, odnos Metodike nastave književnosti i srpskog jezika prema drugim naukama, uloge nastavnika u nastavi, nastavnu metodologiju (vrste metoda, metodološki pluralizam i adekvatnost nastavne metodologije), nastavne (didaktičke) principe, planiranje i pripremanje u nastavi (vrste planiranja i pripremanja, nastavni plan i program), nastavne ciljeve, organizaciju (strukturu) i vrste časova u nastavi, nastavna sredstva, oblike rada, vrste nastave, vrednovanje (ocenjivanje) znanja i umenja učenika; vrednovanje udžbeničkih kompleta; raznovrsne nastavne korelacije; stvaralačke aktivnosti u nastavi i slobodne školske aktivnosti.
    Sadržaj praktične nastave Uvod u Metodiku 06 ostvaruje se proučavanjem programskih sadržaja koji obuhvataju: predmet i zadatke Metodike nastave, odnos Metodike nastave književnosti i srpskog jezika prema drugim naukama, uloge nastavnika u nastavi, nastavnu metodologiju (vrste metoda, metodološki pluralizam i adekvatnost nastavne metodologije), nastavne (didaktičke) principe, planiranje i pripremanje u nastavi (vrste planiranja i pripremanja, nastavni plan i program), nastavne ciljeve, organizaciju (strukturu) i vrste časova u nastavi, nastavna sredstva, oblike rada, vrste nastave, vrednovanje (ocenjivanje) znanja i umenja učenika; vrednovanje udžbeničkih kompleta; raznovrsne nastavne korelacije; stvaralačke aktivnosti u nastavi i slobodne školske aktivnosti. Vežbe, mentorski rad. Sticanje i primena znanja o opštim i posebnim (specijalnim) nastavnim metodama, nastavnim principima, nastavnim ciljevima i metodičkim terminima i pojmovima.
    Literatura
    1. 1. Nikolić, Milija. 2009. Metodika nastave srpskog jezika i književnosti. Beograd: Zavod za udžbenike
    2. 2. Bajić, Ljiljana. 2004. Odabrane nastavne interpretacije. Beograd: Društvo za srpski jezik i književnost Srbije
    3. 3. Rosandić, Dragutin. 2005. Metodika književnog odgoja i obrazovanja. Zagreb: Školska knjiga
    4. 4. Pavlović, Miodrag. 2008. Pripremanje nastavnika i učenika za tumačenje književnih dela. Beograd: Zavod za udžbenike
    5. 5. Mrkalj, Zona. 2010. Planiranje u nastavi. Beograd: Klett 6. Stanković Šošo, Nataša. 2019. Književno delo Branislava Nušića u nastavi. Beograd: Društvo za srpski jeziki književnost Srbije
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 2
    Metode izvođenja nastave
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 60
    Projekti 10
    Kolokvijumi
    Seminari 20