2108036 - Praktikum iz istorije opšte književnosti 6
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Praktikum iz istorije opšte književnosti 6 | |||
| Akronim | 2108036 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Opšta književnost i teorija književnosti | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Razumevanje književnosti realizma i naturalizma, u skladu sa programom predmeta Istorija opšte književnosti 6. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Sticanje sposobnosti za prepoznavanje i tumačenje književnih dela realizma i naturalizma. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Link ka stranici predmeta | http://www.old.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/OK-Praktikum-6.pdf | |||
| Sadržaj teorijske nastave | Istorijski pregled kretanja u prozi 19. veka u različitim nacionalnim književnostima (ruskoj, francuskoj, engleskoj). Analiza poetike modernog romana, utvrđivanje sprege između posebnih autorskih poetika i njihovih umetničkih ostvarenja. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Struktura i motivacija Stendalovog romana Crveno i crno. Realističko oblikovanje Balzakovih romana Izgubljene iluzije i Čiča-Gorio. Postupci i teme u Floberovom delu Gospođa Bovari. Pripovedanje i estetizacija istorijske građe u Floberovom Sentimentalnom vaspitanju. Humor, groteska, ironija, satira i sentimentalnost u Dikensovim delima Velika očekivanja i Sumorna kuća. Narativni postupak, kompozicija, perspektivizacija i karakterizacija likova u Tekerijevom romanu Vašar taštine. Psihološko profilisanje likova i socijalni sloj u romanu Midlmarč Dž. Eliotove. Mnogostrukost pristupa i groteskni realizam u Gogoljevim Petrogradskim pripovetkama. Struktura, realistički elementi i problem suvišnog čoveka u romanu M. J. Ljermontova Junak našeg doba. Nihilizam kod Turgenjeva i odlike i smisao Lovčevih zapisa. Uticaji na Dostojevskog i pitanje smisaonog „višeglasja” njegovog dela Braća Karamazovi. Gogoljevski sloj proze Dostojevskog; psihološka i ideološka motivacija i smisaona celina romana Braća Karamazovi. Tolstojevi narativni postupci i prikazivanje smrti. Analiza postupaka i odnos prema istorijskoj građi u Tolstojevom romanu Rat i mir. Odlike Zolinog realizma i naturalizma u Žerminalu. Opšti pregled postupaka i motivacije u Čehovljevoj prozi i analiza Dame s psetancetom. Čehovljeve drame: struktura, motivacija i smisao. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 1 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, diskusija, samostalan rad. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 70 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||
