2115128 - Leksikografija španskog jezika
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Leksikografija španskog jezika | |||
Akronim | 2115128 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan predmet Španski jezik 7 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenta sa odlikama, tipovima i načinima izrade jednojezičnih i dvojezičnih rečnika španskog jezika; upoznavanje studenata s postojećim rečnicima španskog jezika; razvijanje svesti o značaju korpusa za leksikografiju i aktivnu upotrebu jezika. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Opšti ishodi: Studenti imaju povećan nivo profesionalne kompetencije; osposobljeni su da stručno i kritički razmišljaju, uočavaju, proučavaju i istražuju probleme u oblasti leksikografije, ali i značenjske specifičnosti. Specifični ishodi: Studenti poznaju i razlikuju rečnike španskog jezika, pravilno ih upotrebljavaju u zavisnosti od potreba; poznaju osnovne tehnike u izradi rečnika (jednojezičnih i dvojezičnnih); imaju povećan nivo profesionalnosti u upotrebi španskog jezika. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Pojam leksikografije; osnovni pojmovi. Odnos leksikografije i srodnih disciplina. Vrste rečnika. Način izrade rečnika: mikrostruktura, makrostruktura. Vrste definicija u leksikografiji. Problemi u izradi rečnika. Sažet istorijat španske leksikografije. Pregled najvažnijih rečnika španskog jezika (jednojezičnih i dvojezičnih): vrste, sličnosti i razlike, odlike. Korpusi i informacione tehnologije u leksikografiji. Upotreba rečnika u prevođenju i nastavi stranog jezika. | |||
Sadržaj praktične nastave | Praktična upotreba rečnika; analiza i poređenje postojećih rečnika španskog jezika; praktični rad na izradi odrednica potencijalnog dvojezičnog frazeološkog, paremiološkog i rečnika opšte upotrebe. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Interaktivna nastava kroz analizu rečnika, rad na izradi odrednica, diskusije, individualni i grupni rad. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 50 | ||
Praktična nastava | 50 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |