Navigacija

Opis predmeta

2118027 - Savremeni pristup izučavanju semantike skandinavskih jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni pristup izučavanju semantike skandinavskih jezika
Akronim 2118027
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Skandinavski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta obavezan
    Uslovljenost drugim predmetima Odslušan kurs iz Leksikologije skandinavskih jezika, položen ispit iz Savremenih skandinavskih jezika 2 i odslušan kurs iz Savremenih skandinavskih jezika 3 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sposobnost semantičke analize jezičkog materijala skandinavskih jezika prema teorijskom okviru kognitivne lingvistike i drugih savremenih pristupa izučavanju semantike i kontrastiranje sa srpskim jezikom. Sticanje znanja o kognitivnolingvističkom shvatanju značenja i odnosa jezika i stvarnosti, kao i znanja o shvatanju značenja u drugim savremenim pristupima semantici i kritičko upoređivanje sa prethodno stečenim znanjima iz te oblasti. Sticanje znanja o konceptualnoj metafori i metonimiji i primena tih znanja na jezički metarijal skandinavskih jezika uz kontrastiranje sa srpskim jezikom.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student poznaje osnove kognitivne semantike, ume da je smesti u kontekst opštelingvističkih istraživanja i da objasni sličnosti i razlike u odnosu na druge semantičke teorije; kandidat dobro vlada semantičkom analizom prema postavkama kognitivne semantike; dobro poznaje teoriju prototipa, osnovne karakteristike konceptualne metafore i konceptualne metonimije i ume da ih primeni u analizi jezičkog materijala savremenih skandinavskih jezika.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Osnove kognitivne semantike sa osvrtom na osnove drugih savremenih pristupa izučavanju semantike: pojam značenja, odnos jezika i stvarnosti, odnos jezičkog i enciklopedijskog znanja, semantička analiza prema kogntivinolingvističkom teorijskom okviru; kategorizacija, teorija prototipa, konceptualna metafora i metonimija.
    Sadržaj praktične nastave Identifikacija konceptualne metafore i metonimije u tekstovima na savremenim skandinavskim jezicima; utvrđivanje razlike između kategorizacije određenih elemenata ljudskog iskustva u skandinavskim jezicima i srpskom jeziku; analiza polisemantičkih struktura određenih leksema u skandinavskim jezicima iz perspektive savremenih pristupa izučavanju semantike.
    Literatura
    1. Savremeni pristupi izučavanju semantike skandinavskih jezika - hrestomatija (priređivač hrestomatije: Nataša Ristivojević-Rajković)
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 2
    Metode izvođenja nastave
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 70
    Praktična nastava Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi 30
    Seminari