Navigacija

Opis predmeta

2120434 - Osnovi persijskog jezika P-4

Specifikacija predmeta
Naziv Osnovi persijskog jezika P-4
Akronim 2120434
Studijski program Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Neophodan je položen ispit iz Osnovi persijskog jezika P-3 (2120433) Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Sticanje i razvijanje ukupnih jezičkih, posebno komunikativnih kompetencija.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će moći da razumeju objektivne i apstraktne teme u perisjskom i da učestvuju u nekim razgovorima. Moći će na samom početku da se uključe u konverzacije i bez jezičkih problema da razgovaraju sa izvornim govornikom. Moći će jasno da se izražavaju u različitim tačkama.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Teheranski dijalekat kao standardni dijalekat, građenje reči, afiksi, idiomi, vrste determinatora u persijskom jeziku, pravi i nepravi objekat. Subjunktivni način u persijskom, građenje budućeg vremena, kondicional, pomoćni glagoli i imperativ. Razvoj veštine čitanja i pisanja.
      Sadržaj praktične nastave Pravljenje svog dnevnika, pisanje vesti, rad putem medija i pripremanje ličnih dnevnika za razvoj i povećanje persijskog vokabulara i veštine pisanja.
      Literatura
      1. Safari, S. (2015) „Salam Farsi.“udžbenik za persijski jezika. Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Beograd, ISBN: 978-86-7356-037-3
      2. Safari. S. Taghdimi, S. (2022). Pendžer: udžbenik persijskog jezika : srednji nivo. Beograd : Univerzitet, Filološki fakultet. ISBN 978-86-6153-682-3
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      1 3
      Metode izvođenja nastave Vežbe, komunikativne aktivnosti i zadaci, rad u grupama, samostalni rad.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 60
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi 30
      Seminari