2126124 - Opšta lingvistika - Leksička semantika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Opšta lingvistika - Leksička semantika | |||
| Akronim | 2126124 | |||
| Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
| Modul | modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Osnove lingvističke analiza, Uvod u opštu lingvistiku 1 | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je upoznavanje sa relevantnim teorijskim i metodološkim pristupima ispitivanju leksičkog značenja, usvajanje terminološkog aparata leksičke semantike i ovladavanje različitim metodama analize leksičkog značenja. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti upoznati sa različitim teorijskim i metodološkim pristupima analizi leksičkog značenja i biće osposobljeni da odaberu adekvatne metode i sprovedu odgovarajuće analize u odnosu na tip leksike koji ispituju. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Leksička semantika: predmet proučavanja, istorijat discipline, jedinice analize, paradigmatski i sintagmatski leksički odnosi. Leksička jedinica i priroda leksičkog značenja. Različiti teorijsko-metodološki pristupi u analizi leksičkog značenja: strukturalizam, komponencijalna analiza, generativni pristup, dekompozicija značenja, neostrukturalizam, semantički primitivi, računarska semantika, relacionistički pristup, kognitivnolingvistički pristup, teorija prototipa, konceptualna analiza. Paradigmatski leksički odnosi: sinonimija, odnos sinonimije i polisemije, homonimija, odnos polisemije i homonimije, paronimija, antonimija, hiponimija, meronimija, negranajuće hijerarhije. Sintagmatski leksički odnosi: kolokabilnost i leksičko značenje. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Studenti utvrđuju i primenjuju znanja stečena na teorijskoj nastavi kroz rešavanje problemskih zadataka i vršeći analize na građi iz poznatih jezika na časovima vežbanja. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska nastava izvodi se u interaktivnom vidu monološko-dijaloškom i demonstrativnom metodom, uz individualni rad na konsultacijama. Praktična nastava podrazumeva samostalno rešavanje praktičnih zadataka na časovima vežbi, uz nadzor i pomoć saradnika. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
