21D13004 - Književnost i pamćenje
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Književnost i pamćenje | |||
Akronim | 21D13004 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Jezik, modul Književnost, modul Kultura, modul Srpska književnost, modul Srpski jezik | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 9.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | U okviru posmatranja književnosti u kontekstu kulturnog pamćenja student se upoznaje sa pitanjima i problemima književnog kanona, intertekstualnosti, dinamika zaboravljanja, a uvodi se u proučavanje specifičnih pitanja poput onih u oblasti pamćenja žanra, identiteta ili retorike traume. Predmet proučavanja se ujedno kontekstualizuje u okviru srodnih književnih, istorijskih i antropoloških fenomena. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Interpretativna i analitička kompetencija obuhvata interdisciplinarni pregled koji polazi od primera italijanske književnosti, ali ohrabruje komparativni pristup. Student je kadar da artikuliše predmet proučavanja, primeni određeni/odabrani analitički model i ponudi koherentnu interpretaciju, pokazujući da je kadar da problemski pristupi odabranim temama i pitanjima i razvije istraživačku kompetenciju uz vladanje odgovarajućom književno-istorijskom, teorijskom i kritičkom pojmovnom aparaturom. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Navode se i predstavljaju moguće teme i problemski postavljaju zadaci polazeći od interpretacije pojedinih dela i analize primera iz italijanske književnosti. Predlog tema: 1. Književnost kao pamćenje: Ugo Foskolo 2. Alesandro Manconi: Istorija sramnog stuba, Verenici i istorijski roman 3. Skapiljatura i fantastika kao heterodoksna memorija 4. Verizam i dokument 5. Pitanje i problem pamćenja u modernizmu (futurizam, Ungareti, Montale) 6. Luiđi Pirandelo i topos razgovora s mrtvima 7. Italo Zvevo, Zenova savest: psihoanaliza, pamćenje i identitet 8. Đordano Bruno i veština pamćenja 7. Intertekstualnost i prostor: Fantazija i memorija Đambatista Vika na primeru Vitorinijevog romana 9. Bepe Fenoljo, Vasko Pratolini, Italo Kalvino: neorealizam i iskustvo rata 10. Đorđo Basani: Vrt Finci Kontinijevih 11. Đuzepe Tomazi di Lampeduza: Gepard 12. Primo Levi i pamćenje holokausta 13. Pjer Paolo Pazolini 14. Fulvio Tomica i književnost egzodusa 15. Leonardo Šaša i teatar pamćenja 16. Jezik emocija i pamćenje: Elza Morante; Natalija Ginzburg i porodično pamćenje kao pamćenje istorije; Ana Banti i pamćenje ženskog pisma. | |||
Sadržaj praktične nastave | Teme se svake godine kroz dijalog prilagođavaju strukturi i istraživačkim potrebama i interesovanjima pojedinačnih kandidata. U dogovoru sa polaznicima ohrabruju se, naime, različite mogućnosti komparativnog pristupa, a individualnim mentorskim vođenjem, kad god je to moguće, uz teorijsko i metodološko usmeravanje u skladu sa osmišljenom i dogovorenom temom formulišu se projektni zadaci kojima će kandidati posvetiti u okviru istraživačkog rada na ovom kursu. Opšta navedena literatura se dopunjuje u skladu sa specifičnim potrebama svakog pojedinačnog kandidata, tokom rada na istraživačkom zadatku. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
4 | ||||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 60 |